پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

مرگ دسته‌ جمعی خانواده بخاطر سیب زمینی

مرگ تمامی اعضای یک خانواده به خاطر استنشاق سم سیب زمینی به سوژه داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبری تبدیل شده است.

www.dustaan.com-مرگ دسته‌ جمعی خانواده بخاطر سیب زمینی
مرگ دسته‌جمعی یک خانواده به علت استنشاق سم سیب‌زمینی در رسانه‌های خارجی به موضوع داغ خبری بدل شده است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ سیب زمینی شیرین یکی از میوه‌های بسیار پرخاصیت برای بدن است به طوری که این غده زمینی حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است اما در عین حال استفاده از آن باید با احتیاط انجام شود زیرا می تواند باعث مسمومیت شدید و مرگ افراد شود.
اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و پسر نوجوان تنها به خاطر استفاده نادرست از این خوراکی جان خود را از دست دادند و تنها دختر کوچک ۸ ساله این خانواده به نام “ماریا” زنده ماند.
ماجرا از این قرار است که در روز حادثه پدر خانواده برای آوردن چندین عدد سیب زمینی به زیر زمین خانه می‌رود که اتاقی کوچک و بدون هیچ پنجره یا هواکشی است. او همیشه مقداری سیب زمینی در آنجا در کیسه نگهداری می کرد.
پس از اینکه غیبت او طولانی شد، مادر خانواده به دنبال همسرش وارد انباری می‌شود، اما او نیز هیچگاه بر نمی‌گردد. ظاهرا پسر نوجوان خانواده به همراه مادرش قربانی دیگر سم تولید شده از سیب زمینی های فاسد در زیرزمین خانه بودند.
گفتنی است، تنها دختر ۸ ساله خانواده زنده ماند زیرا سم در فضای خانه پخش شده و برای کشتن او ضعیف شده بود.
کارشناسان علت مرگ اعضای این خانواده را وجود سمی به نام GLYCOALKALOIDS  عنوان کردند که یک ماده بسیار خطرناک و گازی مرگبار است که از سبزیجات و گیاهان در حال فساد تولید می شود و با بوییدن مقادیر زیاد آن فرد دچار شوک آنافلاکسی و فلج شدن ریه و ایست تنفسی می شود. در صورتی که بلافاصله خدمات اورژانسی برای فرد انجام نشود فرد دچار مرگ می شود.
بر این اساس، کارشناسان توصیه می کنند افراد تنها از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند، از انبار کردن میوه و سبزی بدون در نظر گرفتن شرایط نگهداری آنها خودداری کنند، برای گذاشتن میوه و سبزیجات در انبار حتماً از یک فضای دارای تهویه استفاده کنند، اگر میوه و سبزی دچار فساد، نرمی و کپک زدگی شده بود هرگز آن را مصرف نکنند زیرا حاوی انواع مواد سمی و مرگبار است.
حتی پس از پختن سیب زمینی و در مواد غذایی چون سالاد الویه امکان مسمومیت با سم بوتولیسم وجود دارد پس بهتر است که همیشه غذاها را به صورت تازه مصرف کنید تا سالم بمانید.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *