پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ قبل از ظهر به وقت تهران

مرد بی خانمان، کلاهبردار از آب درآمد! +عکس

در سایر نقاط دنیا عده‌ای از افراد در فقر مطلق و بی‌خانمانی به سر می‌برند و رنج بسیاری را به دلیل عدم توانایی در تامین نیاز‌های اولیه و ضروری خود به دوش می‌کشند.

فقر و نابربابری‌های اجتماعی و عدم برخورداری انسان‌ها از امکاناتی که در جوامع مختلف موجود است، فاصله طبقاتی افراد را روزبه‌روز بیشتر می‌کند و دامنه این فقر معضلات و آسیب‌های اجتماعی دیگری را هم برای سایر افراد به وجود می‌آورد.

مرد بی‌خانمانی که کلاهبردار از آب درآمد +عکس

 

بسیاری از مردم با دید انسانی و وجدان بیدار خود، کمک به فقرا و مستمندان را وظیفه خود می‌دانند و در این راه از هر گونه تلاشی که منجر به بهبود شرایط فقرا شود، دریغ نمی‎کنند و گاهی کمک‌های خود را به صورت شخصی و از طریق خود به دست بی‌خانمان‌ها و نیازمندان می‌رساننند؛ گاهی نیز افراد خیر و کسانی که قصد مساعدت افراد ضعیف و ناتوان را دارند، مؤسسات خیریه را برای رساندن کمک‌های خود به دست این افراد انتخاب می‌کنند.

در کنار افرادی که حقیقتاً از فقر و نداری تحت فشار هستند، برخی افراد سودجو نیز برای جلب ترحم مردم و سوءاستفاده از مهربانی و سخاوت افراد به کار‌های غیراخلاقی دست می‌زنند و با این اقدام با احساسات مردم بازی می‌کنند.

معضل بی‌خانمانی و خیابان خوابی در کشور‌های توسعه یافته نیز روندی قابل توجه دارد و تعداد بی‌خانمان‌ها و افراد نیازمند کمک در این کشور‌ها نیز رو به رشد است و کلاهبرداری به نام کمک‌رسانی به افراد فقیر و بی‌خانمان شیوه جدید افرادی است که با ترفند‌هایی ساده و پیش پا افتاده، به نوعی خود را حامی فقرا معرفی می‌‎کنند.

چندی پیش در یکی از شهر‌های کشور آمریکا یک زن جوان از مردی در صفحه اجتماعی خود نام برد که با وجود بی‌خانمانی در تأمین هزینه بنزین ماشین وی که به علت نداشتن پول در جاده مانده بود، خبر داد.

پس از آن، زن مذکور به همراه دوست خود که یک مرد جوان بود، به نام یکی از بی‌خانمان‌های این شهر از مردم کمک جمع کردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی طی روز‌های اخیر عکس هر ۳ این افراد را منتشر کرده و ماجرای کمک فرد بی‌خانمان به زن جوان و پس از آن جمع‌آوری کمک به نفع وی را ساختگی برشمردند و کشیدن این نقشه را با مشارکت هر ۳ آن‌ها دانستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *