پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ بعد از ظهر به وقت تهران

مرد افغان : برادرم را به خاطر هتاکی به همسرم کُشتم

مرد ۳۷ ساله افغانی، که به جرم قتل برادرش به اعدام محکوم شده است. دلیل قتل را حرف های نامربوطی که برادرش پشت سر همسرش می زد را عنوان کرده است.

بامداد هجدهم آبان ۹۳ به دنبال اعلام خبر قتل مرد ۳۷ ساله‌ای به نام داوود مقابل خانه‌اش واقع در ملارد –شهریار- برادرش فاروق توسط پلیس بازداشت شد

وی درباره این جنایت گفت: برادرم از ۵ سال قبل پشت‌سر همسرم حرف‌های نامربوط می‌زد. او بارها پیش دوستان و بستگان گفته بود که به همسرم تعرض کرده است. من که از شنیدن این موضوع ناراحت بودم ماجرا را با عمویم در میان گذاشتم و عمویم قول داد با داوود صحبت کند. به همین خاطر هنگام صبح من و عمویم فتاح به مقابل خانه برادرم رفتیم اما داوود چاقو به دست از خانه بیرون آمد و به محض روبه‌رو شدن با من ضربه‌ای به پهلویم زد. من هم چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم. البته قصد کشتن برادرم را نداشتم و برای دفاع از ناموسم به در خانه او رفته بودم که این اتفاق افتاد.

محاکمه این جوان افغان و عمویش در شعبه دهم دادگاه کیفری برگزار شد. بعد هم فاروق ماجرای قتل برادرش را برای قضات دادگاه شرح داد. سپس عمویش فتاح در جایگاه ایستاد و منکر اتهام معاونت در قتل شد. وی گفت: من فقط برای ریش سفیدی به در خانه برادرزاده‌ام رفته بودم و می‌خواستم با او صحبت کنم تا دست از حرف‌های نامربوطی که می‌زد، بردارد اما او با چاقو به ما حمله کرد ولی من هیچ ضربه‌ای به او نزدم.

در پایان محاکمه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به درخواست قصاص اولیای دم (فرزندان مقتول) حکم قصاص (اعدام) فاروق را صادر کردند ولی عمویش را بیگناه دانستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *