پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ بعد از ظهر به وقت تهران

مردی با ناخن‌ های دو طبقه موجب حیرت پزشکان شد! +تصاویر

مردی پاکستانی به بیماری عجیبی مبتلاست که وضعیت خاص او موجب حیرت پزشکان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: با وجود پیشرفت روز افزون علم پزشکی، اما با نگاهی مختصر به روزنامه‌ها و سایت‌هایی با محتوای علمی شاهد بیماری‌هایی هستیم که حتی از شنیدن نام آن‌ها تعجب می‌کنیم.

بیماری‌هایی که گاه از عللی پیچیده سرچشمه می‌گیرند و حتی بیمار را تا پای مرگ می‌برند، زیرا به قدری ناگهانی در علم پزشکی مانند گیاهی سمی جوانه می‌زنند و به شکلی غافلگیر کننده مانند علفی هرز در بدن بیمار می‌رویند که پزشکان فرصتی برای مقابله با آن‌ها پیدا نمی‌کنند.

مرد ۲۸ ساله پاکستانی یکی از این افراد است که با بیماری عجیبی غافلگیر و موجب بهت پزشکان این کشور شد. او پس از رویش ضایعه‌ای مانند شاخی کوچک روی ناخن اصلی انگشتش و مدتی تحمل درد ناشی از آن سرانجام مجبور شد به بیمارستان مراجعه کند.

آنچه در بدن این بیمار می‌گذرد و هنوز پزشکان به نتیجه خاصی درباره علت آن دست پیدا نکرده اند بیماری نادری است که برای بیمار ناخن‌های دو طبقه به ارمغان می‌آورد.

دکتر محمد افضل راندهاوا در بیمارستان بهاوال پس از بیرون کشیدن ناخن با بیهوشی موضعی انگشت و انجام تحقیقات روی آن به کشف جالبی دست یافت. نتیجه آزمایشات بسیار حیرت انگیز بود، زیرا با توجه به آن‌ها جنس ناخن جدید را پروتئینی متراکم به نام کراتین تشکیل می‌داد. پروتئینی سنتز شده حاوی میزان بسیاری اسید آمینه که اگر میزان آن در بدن انسان از حد استاندارد بالاتر برود منجر به از کار افتادن کلیه‌ها خواهد شد.

در ادامه تصاویر مربوط به ناخن مرد پاکستانی را ببینید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *