شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶ قبل از ظهر به وقت تهران

مرتضوی چطور دادستان شد؟

محمد جواد فتحی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: باید ببینیم قرار تامین آقای مرتضوی قرار مناسبی بوده یا نه؟ اگر قرار مناسبی نبوده باید از قاضی صادر کننده در دادسرای انتظامی قضات سوال شود و حتی تحت تعقیب قرار گیرد و اگر متناسب بوده قاعدتا تا الان می تواند باعث حضور متهم شود و متهم باید برای پیشگیری از ضبط آن خود را معرفی کند. در هر حال در نظام دادرسی کیفری ما آنچه حضور متهم را تضمین می کند، قرار تامین مناسبی است که صادر شده است که در جرایم مهم قرار بازداشت موقت و در جرایم کمی سبکتر وثیقه یا کفالت است.

چطور است همان دستگاه قضایی که او عضو ارشدش بوده، براساس همان قوانینی که خودش دیگران را تحت تعقیب قرار داده محکوم شده و اتفاقا حکمش با تخفیف بوده و نشان می دهد نگاه ارفاق آمیزی وجود داشته اما حالا او به این حکم تمکین نمی کند و خودش را از دید مدعی العموم و ضابطین دستگاه قضایی مخفی می کند و مانع اجرای حکم می شود.

باید از مسئولین دستگاه قضایی سوال کرد چرا این سیستم، سیستم سالمی نیست و افراد درست به مقامات قضایی نمی رسند و کسانی که نسبت به قوانین و مقررات اعتقاد ندارند، در این جایگاه قرار می گیرند. این سوال را باید از دادستان کل کشور و مقامات قضایی پرسید. البته آقای مرتضوی هم حتما باید این شجاعت را داشته باشد و خودش را معرفی کند. چون عدم معرفی‌اش به نوعی همه عملکرد او در دوران تصدی امر قضا را زیر سوال می برد./ایسنا

http://7sobh.com/app/uploads/2018/04/%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%D9%88%DB%8C-2.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *