پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ قبل از ظهر به وقت تهران

مربی ضعیفی که بدون بازخواست ایران را ترک کرد!

 ایگور پاکلین مربی تیم ملی دوومیدانی با کسب نتایجی بسیار ضعیف و نامید کننده و بدون اینکه بابت این موضوع بازخواست شود کشورمان را ترک کرد.

http://media.isna.ir/content/1447934165265_photo_2015-11-19_14-47-32.jpg/3

به گزارش ایسنا، ایگور پاکلین مربی قرقیزستانی تیم ملی دوومیدانی پیش از المپیک لندن برای نخستین بار به ایران آمد و همراه با محمد ارزنده سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را کسب کرد.

در المپیک لندن ارزنده نتیجه خوبی را کسب نکرد، با این حال برای المپیک ریو هم فدراسیون دست به دامان پاکلین شد. او برای مربی‌گری ارزنده و کیوان قنبرزاده با فدراسیون قرارداد بست.

قنبرزاده روز به روز از ریو دورتر شد و ارزنده هم در لحظه آخر به سختی سهمیه گرفت هر چند باز هم در المپیک به نتیجه خوبی نرسید.

اما پاکلین بدون اینکه فدراسیون از او بازخواستی انجام بدهد یا فدراسیون به دلیل نتایج ضعیف قنبرزاده از او سوالی بکند پاکلین از ایران رفت و هیچ کسی نپرسید این مربی که این همه پول گرفت و به نتیجه مورد نظر هم نرسید و در  واقع خاصیتی هم برای دوومیدانی ایران نداشت، چرا بازخواست نشد. گفته می‌شود گاهی هم از او انتقاداتی بخاطر رفتارهای خارج از فرهنگ ایران هم می‌شد.

این سوال پیش می‌آید که فدراسیون فعلی و فدراسیون گذشته به چه دلیل با مربی که شرایط خوبی ندارد و حتی از لحاظ فنی هم به نتیجه قابل اعتنایی در این مدت نرسیده قرارداد می بندد؟

فدراسیون قبل از پایان مهلت کسب سهمیه المپیک اعلام کرد که هنوز امیدوار است که قنبرزاده و ارزنده سهمیه بگیرند. در روزهای پایانی ارزنده سهمیه گرفت اما قنبرزاده نتوانست به هدف خود برسد.

نکته جالب این است که فدراسیون مبلغ قرارداد او را کامل پرداخت کرده و این مربی بدون اینکه بابت آنچه که باید انجام می‌داده اما انجام نداده هیچ گونه سرزنشی نشده و هیچ غرامتی هم به ایران نداده است.

مربیان خارجی دیگری هم در راه تیم ملی دوومیدانی هستند اما بهتر است از این پس فدراسیون قراردادهای بهتری را با مربیان ببندد. مربیان سطح پایین به ایران می آیند اما بدون اینکه کاری انجام بدهند و کمکی به پیشرفت دوومیدانی ایران بکنند پول می‌گیرند و می‌روند.

فدراسیون اعلام کرده بود که ۲۰ آذر مربیان پرتابی و سرعت به ایران می‌آیند اما هنوز از این مربیان خبری نشده است. مربیان که از روز اول این چنین امروز و فردا می‌کنند قطعا آخر کار هم به مانند پاکلین از ایران می‌روند. باید منتظر ماند و دید که آیا برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باز هم پاکلین به ایران می‌آید یا خیر؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *