سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

مربای خوشمزه و مقوی انجیر + طرز تهیه

مربای انجیر یکی از پرخاصیت ترین و محبوب ترین مرباها محسوب می شود. برای ما ایرانی ها نیز مربا یکی از جدانشدنی ترین اجزای سفره ها در صبحانه مرباها هستند و با توجه به هر فصلی و میوه های آن فصل تولید می شود.

در این مطلب طرز تهیه مربای انجیر خوشمزه و مقوی را به شما عزیزان ارائه کرده ایم.

در این مطلب طرز تهیه یکی از خوشاجزای جدانشدنی سفره مزه ترین مرباها را برای شما آورده ایم. مربای انجیر از آن دسته از مرباهاست که طرفداران زیادی دارد. آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.
وب‌سایت دو نفره – فائزه صیدی: مرباها جزء جدانشدنی سفره ی صبحونه ی ما ایرانی ها هستن و مطابق با فصول مختلف و میوه هایی که وجود داره خانومای کدبانو همیشه بهترین هارو تهیه میکنن. اندر مزایای صبحانه همین بس که با صرف این وعده ی اصلی روزانه متابولیسم بدن تنظیم شده و شادابی و نشاط به سراغتون میاد. امروز هم با طرز تهیه مربای انجیر این میوه فوق العاده جذاب و دوست داشتنی در خدمتتون هستیم.
طرز تهیه مربای خوشمزه انجیر
مواد لازم برای تهیه ی مربای انجیر

  •     انجیر ۱ کیلوگرم
  •     شکر ۷۰۰ گرم
  •     آب ۱ تا ۱٫۵ لیوان
  •     وانیل یا گلاب به دلخواه و میزان لازم

برای پخت مربای انجیر به دو روش میتونین عمل کنید. اول اینکه انجیرها رو قشنگ بشورین و پوست بکنید و شکر رو لابه لا بریزین و حدود ۳ تا ۴ ساعت بهش استراحت بدین تا آب پس بده و هیچ آبی هم بهش اضافه نکنید.

بعد از این زمان قابلمه رو روی حرارت بذارین تا بپزه.برای پخت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازمه و بهتره که ۱۰ دقیقه ی اول در قابلمه رو ببندین تا مربا طلایی رنگ بشه .۵ دقیقه ی آخر هم در صورت تمایل کمی وانیل یا گلاب به مربا اضافه کنید.

بعد از پختن مربا شهد اونو از صافی بسیار ریز بگذرونین تا دونه هارو جدا کنید و یا به کمک قاشق یا ملاقه این کارو انجام بدین.
روش دوم برای تهیه ی مربای انجیر

در این روش نیازی به پوست کندن انجیرها نیست. در ابتدای کار شکر رو به همراه ۱ تا ۱٫۵ لیوان آب روی حرارت قرار بدین تا کمی قوام بیاد و سپس انجیرها رو داخل شهد بریزین.

به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید که انجیرها بجوشند تا پخته شوند. در این روش نیازی به جدا کردن دانه های ریز انجیر هم نیست چون دونه ی زیادی توی مربا نمیبینید.

در صورت تمایل کمی وانیل یا گلاب به مربا اضافه کنید. در این روش انجیرها شکل خودشون رو حفظ میکنن و زیباتر هستند.
طرز تهیه مربای خوشمزه انجیر
نکات تهیه ی مربای انجیر

  •     برای تهیه ی مربای انجیر بهتره از انجیر های متوسط استفاده کنید و انجیرها نه زیادی نرم باشند و نه کال و سفت.
  •     مراقب سر رفتن مرباتون باشین به خصوص در روشی که از انجیر پوست کنده استفاده میکنید و سعی کنید از حرارت ملایم برای پخت مربا استفاده کنید.
  •     در صورتی که تمایلی به جدا کردن پوست انجیر ندارین بهتره که دم اونو زیاد کوتاه نکنین تا انجیر در حین پخت وا نره .
  •     انجیر سبز نسبت به انجیر سیاه مناسب تره و مربای خوشرنگ تری رو خواهید داشت.

مربای خوشمزه و مقوی انجیر + طرز تهیه

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *