پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

مراسم اختتامیه المپیک ریو +تصاویر

مشعل سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در شرایطی به میزبانی ریودوژانیرو خاموش شد که کاروان ورزشی کشورمان به خاطر تفاوت های فرهنگی از شرکت در مراسم  اختتامیه خودداری کرد …

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی که از روز ۱۵ مردادماه با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۹ کشور جهان به میزبانی ریودوژانیرو برزیل آغاز شده بود، بامداد امروز سه شنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این دوره از بازیها در شرایطی برگزار شد که بسیاری از کاروان ها برزیل را ترک کرده بودند اما پرچم همه کشورها در این مراسم حمل شد. کاروان ورزش ایران نیز بنابراعلام کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به خاطر تفاوت های فرهنگی در این مراسم حضور نداشت.

در این روز آخرین مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ در ریو نصیب تیم مردان بسکتبال آمریکا شد. این تیم با نتیجه ۹۶ به ۶۶ بر صربستان غلبه کرد تا قهرمان المپیک شود. آمریکا در مجموع با ۴۶ مدال طلا در این مسابقات بیشترین افتخار را کسب کرد.

کاروان المپیک بریتانیا پس از آمریکا در رده دوم المپیک ریو قرار گرفت.

اینکه بریتانیا توانست در المپیک از ابرقدرتی مثل چین پیشی گیرد از رویدادهای مهم این دوره بود.

چین از المپیک ۱۹۸۴ تاکنون بیش از دویست مدال طلا برده است. بریتانیا در ریو با ۲۷ مدال در ۱۵ رشته ورزشی و مجموع ۶۷ مدال بعد از آمریکا دوم شد. چین با ۲۶ طلا و مجموع هفتاد مدال سوم شد.

اما آمریکا که دیگر رقیب همیشگی یعنی روسیه را با تمام قوا در میدان نمی‌دید، با اقتدار کامل، ۴۶ طلا و ۱۲۱ مدال در مجموع قهرمان المپیک شد.

از حوادث مهم روزهای پایانی این المپیک پیروزی تاریخی تیم فوتبال برزیل بود.

این تیم یک شب پیش از مراسم اختتامیه توانست با کسب تنها عنوانی که تا کنون فوتبال برزیل به دست نیاورده بود، کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند.

برزیل و آلمان در فینال المپیک ۱-۱ به تساوی رسیدند و در ضربات پنالتی تیم میزبان موفق شد تا ۴_۵ حریف را شکست دهد.

ستاره این بازی نیمار، کاپیتان برزیل بود که هم در بازی و روی یک ضربه کاشته گلی فوق‌العاده زد و هم پنالتی پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه آلمان کرد. نیمار و سایر برزیلی‌ها همچنین با این برد توانستند انتقام شکست ۱_۷ دو سال پیش در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آلمان را بگیرند.

%postname%


%postname%%postname%%postname%

%postname%

%postname%

%postname%

%postname%%postname%%postname%%postname%

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *