چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

مخوف ترین حملات تروریستی در روسیه +تصاویر

سایت راشاتودی  با انتشار گزارشی مفصل به مرگبار ترین و مخوف ترین حملات تروریستی چند سال اخیر روسیه پرداخته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت شبکه تلویزیونی “راشا تودی” در پی وقوع حمله تروریستی روز گذشته (دوشنبه) در ایستگاه متروی سن پترزبورگ روسیه در گزارشی به مرگبارترین بمب‌گذاری‌های سال‌های اخیر در سامانه حمل و نقل عمومی این کشور پرداخت. انفجار روز دوشنبه که در دومین شهر بزرگ روسیه رخ داد به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۵۱ نفر منجر شد. هنوز عامل یا عاملان این حمله تروریستی شناسایی نشده‌اند. در ادامه گزارش به انفجارهای مرگبار سال‌های اخیر روسیه پرداخته شده است.

 

بمب‌گذاری در شهر ولگوگراد در سال ۲۰۱۳

 

در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳ یک عامل انتحاری وارد یک اتوبوس برقی پرجمعیت شد و خود را منفجر کرد. در پی این انفجار ۱۷ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. تنها یک روز قبل از این حادثه یک عملیات انتحاری دیگر در ایستگاه قطار این شهر به کشته شدن ۱۸ نفر و مصدوم شدن ۴۴ نفر منجر شده بود. پیش از اینکه عامل این حمله وارد ایستگاه شود مورد توجه پلیس و مردم قرار گرفت و مجبور به انجام این عملیات در بخش ورودی ایستگاه شد. به گفته پلیس اگر این بمب دست‌ساز در داخل ایستگاه منفجر شده بود تعداد کشته و زخمی‌ها بسیار بیشتر می‌شد.

 

مرگبارترین حملات تروریستی در روسیه/تصاویر
معروف ترین حملات تروریستی در روسیه +تصاویر

 

مرگبارترین حملات تروریستی در روسیه/تصاویر

 


حمله به فرودگاه بین‌المللی «دوموده‌دوو» در مسکو در سال ۲۰۱۱

 

در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ یک حمله تروریستی در شلوغترین فرودگاه اروپای شرقی اتفاق افتاد. بمبگذاری در این فرودگاه جان ۳۷ نفر را گرفت و ۱۷۲ نفر را زخمی کرد. اغلب قربانیان روسی بودند اما اتباع کشورهای تاجیکستان، آلمان، ازبکستان، انگلیس، اتریش و اوکراین نیز در میان آنها بود. عامل این حمله یک جوان ۲۰ ساله از قفقاز شمالی اعلام شد.

 

مرگبارترین حملات تروریستی در روسیه/تصاویر

 


بمب‌گذاری متروی مسکو در سال ۲۰۱۰

 

اتفاقی که صبح ۲۹ مارس ۲۰۱۰ در دو ایستگاه متروی مسکو رخ داد از سوی پلیس روسیه «مرگبارترین و پیچیده‌ترین حمله تروریستی در پایتخت روسیه در ۶ سال گذشته» توصیف شد. انفجار اول در ایستگاه «لوبیانکا» رخ داد. در این حادثه یک عامل انتحاری زن چند دقیقه قبل از باز شدن درب قطار خود را منفجر کرد و جان ۲۴ نفر را گرفت. انفجار دوم  چند دقیقه بعد در ایستگاه «پارک کولتوری» اتفاق افتاد و ۱۲ نفر در پی آن کشته شدند. ۴ نفر از مصدومین نیز در بیمارستان جان دادند.

 

پلیس اعلام کرد دو زن از جمهوری داغستان که به «بیوه‌های سیاه» معروف بودند این حمله را انجام دادند. همچنین پلیس گزارش داد تمام اعضای سازمان دهنده‌ی این حمله شناسایی شدند که سه نفر از آنها در یک عملیات مخفی کشته شدند.

 

مرگبارترین حملات تروریستی در روسیه/تصاویر


 

بمب‌گذاری قطار «نفسکی اکسپرس» در سال ۲۰۰۹

 

در ۲۷  نوامبر ۲۰۰۹ یک عملیات تروریستی در قطار نفسکی اکسپرس که یکی از سریعترین قطارها بین مسکو و سن پترزبورگ به حساب می‌آید صورت گرفت. انفجار در این قطار و خارج شدن آن از ریل به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن ۹۵ نفر منجر شد. در زمان وقوع این حمله ۶۶۱ نفر در ۱۳ واگن این قطار حضور داشتند. ارگان‌های اطلاعاتی روسیه اعلام کردند عاملان این حمله در روستایی نزدیک به ایستگاه قطار یک خانه اجاره کرده بودند تا از زمانبندی دقیق رفت و آمد این قطار مطلع شوند.

 

مرگبارترین حملات تروریستی در روسیه/تصاویر

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *