چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

مخترع جعبه سیاه کیست؟ +عکس

دیوید وارن مخترع استرالیایی جعبه سیاه را در سال ۱۹۵۳ اختراع کرد، جعبه سیاه برخلاف نام خود معمولا نارنجی رنگ است و به این علت به آن جعبه سیاه میگویند که بعد از فاجعه ناگوار به سراغش میروند.

https://youc.ir/wp-content/uploads/2017/04/David-Warren.jpg

جعبه سیاه چیست؟

جعبه‌های سیاه که رنگ اصلی آنها نارنجی روشن است، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند در سخت‌ترین شرایط و بالاترین درجه حرارتی دوام بیاورند و جایگاه آنها معمولا در دم هواپیما است، زیرا دم هواپیما کمتر در معرض خطر برخورد با موانع قرار دارد.

این تجهیزات که قیمتی از ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دلار دارند جزئیات زیادی را از لحظه وقوع حادثه سقوط آشکار خواهند کرد.

جعبه سیاه می تواند تمام مراحل پرواز، نقصهای فنی هواپیما و مکالمات میان خلبانها در کابین را ثبت کند. این جعبه می تواند در مقابل فشار و دماهای بسیار بالا یا پایین مقاومت کند و اطلاعات را به خوبی حفظ کند.

جعبه‌های سیاه می‌توانند به مدت یک ماه و پیش از آنکه باتری‌های آنها خالی از شارژ شود، سیگنال‌های راهنمای موقعیت‌یابی را از زیر آب و از عمق چند هزار متری از خود منتشر کنند.

دیوید وارن دانشمند بزرگ استرالیایی در سن ۸۵ سالگی در سیدنی و در اثر یک ناخوشی ناگهانی دار فانی را وداع گفت.

وی در سال ۱۹۲۵ در “گروت ایلنت” در شمال استرالیا متولد شد.

این دانشمند بزرگ دارای چهار فرزند و ۷ نوه بود. در سال ۱۹۳۴ پدر خود را در اثر یک سانحه هوایی از دست داد و همین مسئله وی را برآن داشت تا به دنبال روشی باشد که به کمک آن بتوان علت سقوط هواپیما را فهمید.

در سال ۱۹۵۳ و در پی درخواستی درباره کشف علت سقوط اولین هواپیمای تجاری توربین دار به نام “ستاره دنباله دار” تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد و سرانجام در سال ۱۹۵۸ اختراع خود را ارائه کرد.

 

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *