پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

محمد مهاجری: صدا و سیما سر خودش را شیره می‌ مالد

صدا و سیما مثل گوشت قربانی و هر بخش از آن دست کسی است. می‌توان گفت یک حکومت ملوک‌الطوایفی است و هر کسی که قدرتی دارد، گوشه‌ای از آن را تصرف می‌کند. اخیرا مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقاد دانشجویان فرمودند: من هم به این مدیریت‌ها انتقاد دارم و بعد از آن در مطلبی نوشتیم که اگر جای رییس صدا و سیما بودم بعد از این فرمایش مقام معظم رهبری کلید صدا و سیما را دم در به نگهبانی می‌دادم و می‌رفتم خانه.

https://images.khabaronline.ir/images/2018/5/position55/17-3-6-734351.jpg

به نظر من صدا و سیما خود را در حد یک دکه سیاسی تنزل داده است و نگرانم که اگر روزی یک فرد عاقل، خردمند و توانمندی مسوولیت این سازمان را به عهده بگیرد چطور باید این وضعیت را مدیریت کند. خیلی از سازمان‌ها در این مملکت عملکرد قابل دفاعی ندارند اما وضعیت صدا و سیما خیلی بد است و کاری برای آن نمی‌توان کرد.

من معتقد هستم که رییس صدا و سیما باید رییس صدا و سیما باشد. اینکه هر گوشه و هر لقمه را به کسی بدهد آدم را یاد ۵٠٠ سال قبل می‌اندازد که هرکس مملکت را با سیاست‌های خود اداره می‌کرد. این منطق ندارد. من معتقد هستم که آقای علی‌عسگری باید خودش باشد و اگر می‌بیند که نمی‌تواند این سازمان را اداره کند، کلید را دم در گذاشته و برود.

بالاخره دستگاه‌های قدرتمندی وجود دارند که آدم‌های خود را به صدا و سیما تحمیل می‌کنند و شناختن آنها خیلی کار سختی نیست. العاقل یکفی بالاشاره

اینکه بگویم اصولگرایان صدا و سیما را هدایت می‌کنند قطعا توهین به اصولگرایان است چون این ملغمه که در آن جا می‌بینیم مدیریت اصولگرایان نیست. تندترین نگاه‌های اصولگرایی در صدا و سیما دیده می‌شود. چندین سال قبل یکی از مراجع تقلید در زمان ریاست قبلی صدا و سیما به ایشان گفته بود که کاری نکنید مردم اخبار را از رسانه‌های خارجی بشنوند و فقط سریال‌های شما را ببینند. الان وضعیت به نحوی است که حتی سریال‌های‌شان هم دیده نمی‌شود. کار دیگری که صدا و سیما انجام می‌دهد و بیش از مردم سر خود را شیره می‌مالد این است که می‌گویند مثلا ٩٨ درصد از فلان سریال خوش‌شان آمده است/ اعتماد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *