چهارشنبه , ۱۹ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

محمدرضا منصوری: به دنبال تحول آموزش و پرورش در مجلس هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در مجلس به دنبال تحول آموزش و پرورش هستیم. آموزش و پرورش کنونی ما حداقل برای ۵۰ سال اخیر است و با آن نمی‌توانیم رشد کنیم.

https://media.mehrnews.com/d/2016/12/11/4/2302212.jpg?ts=1486462047399

محمدرضا منصوری: به دنبال تحول آموزش و پرورش در مجلس هستیم

نوآوران آنلاین- محمدرضا منصوری صبح امروز در مراسم روز فناوری فضایی که در سالن همایش‌های شهید قندی در وزارت ارتباطات برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و روز فناوری فضایی گفت: عزت و سربلندی هر کشوری به دانش و علم و توانمندی‌های فناورانه‌اش است و امیدواریم در این راستا به موفقیت برسیم.

وی با بیان اینکه ما تحریم بوده و هستیم و در این تنگناها به موفقیت رسیده‌ایم، اظهار داشت: علوم فضایی و فناوری‌های نو نقش بسزایی در پیشرفت و رشد کشورها دارد. ما در پرتابگرها دستاوردهای خوبی داشته‌ایم. در سال ۶۸، ما اولین گام‌ها را در عرصه فناوری‌های فضایی و موشکی برداشتیم و اکنون فکر می‌کنم لازم است در عرصه مخابراتی هم رشد و سرعت‌مان را بیشتر کنیم.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هم‌اکنون در عرصه موشکی جزو کشورهای نخست است، تصریح کرد: در عرصه مخابراتی باید تلاش‌ها و گام‌های بیشتری برداریم. متاسفانه اقتصاد ما نفتی است و ۹۰ درصد به نفت وابسته است. با جذب دانشمندان و نخبگان جوان و بکارگیری آنها می‌توان این ضعف‌ها را جبران کرد. عدم توجه به نخبگان موجب شد بسیاری از آنها را از دست بدهیم و حداقل آنکه آنها را در کنارمان نداشته باشیم.

منصوری افزود: سازوکار جذب نخبگان باید توسط وزارتخانه فراهم شود تا از این طریق سرعت عقب‌ماندگی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه نسل جدید ما دچار ابهام‌هایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه در کنار هم با همت، زحمت و تلاش ابهام‌ها را رفع و رشد و پیشرفت علمی و صنعتی را تسریع ببخشیم. ما در مجلس به دنبال تحول آموزش و پرورش هستیم. آموزش و پرورش کنونی ما حداقل برای ۵۰ سال اخیر است و با آن نمی‌توانیم رشد کنیم.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با این آموزش و پرورش نمی‌توانیم رشد داشته باشیم. جوانان ما بعد از دیپلم و حتی لیسانس بیکار هستند و از بیکاری می‌نالند. دیگر امروز برای کسی کار درست نمی‌کنند بلکه کارآفرینی می‌کنند. ما باید به علم‌ها و تکنولوژی‌های نو دست پیدا کنیم که در اقتصاد ما موثر باشد. ما امیدواریم با تحول در آموزش و پرورش نسل توانمند و ارزشمندی را داشته باشیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *