جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰ قبل از ظهر به وقت تهران

محسن رضایی: رشد اقتصادی ما «اسمی» است

رشد اسمی اقتصاد یا ناشی از یک حادثه طبیعی است یا مربوط به این است که با فروش نفت بشکه‌های بیشتری از سرمایه‌های ملی‌ خود را فروخته‌ایم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دولت باید دنبال رشد واقعی اقتصاد باشد گفت: رشد اسمی اقتصاد یا ناشی از یک حادثه طبیعی است یا مربوط به این است که با فروش نفت بشکه‌های بیشتری از سرمایه‌های ملی‌ خود را فروخته‌ایم.

خبرگزاری فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی برافزایش رشد اقتصادی و تداوم آن، بابیان اینکه رشد اقتصادی کشور یک آمار «اسمی» و یک آمار «واقعی» دارد، اظهار داشت: کشور ما نیازمند رشد اقتصادی واقعی است و این یعنی سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال افزایش یابد.

وی با اشاره به اولین علامت رشد اقتصادی یک کشور تصریح کرد: اولین علامت و تابلو، میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در کشور انجام‌شده است و اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها چه مقدار فعال‌اند و کارخانه‌ها به چه میزان رونق دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هر جا سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، رشد اقتصادی نیز بیشتر می‌شود.

رضایی بابیان اینکه علامت دوم رشد اقتصادی اشتغال است، تصریح کرد: اشتغال یکی از تابلوهای رشد اقتصادی است و هرچه بالاتر رود، معلوم است که رشد اقتصادی نیز بالاتر رفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا خاطرنشان کرد: در کشوری مثل کشور ما که سرمایه‌گذاری و اشتغال بالا نرفته و بالعکس بیکاری اضافه‌شده، معلوم است که ما با رشد واقعی مواجه نیستیم و این رشد،«اسمی» است.

وی افزود: رشد اسمی یا ناشی از یک حادثه طبیعی مثل افزایش بارندگی در یک سال است و یا مربوط به این است که با فروش نفت بشکه‌های بیشتری از سرمایه‌های ملی‌مان را فروخته‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دولت باید به دنبال رشد واقعی اقتصاد باشد و این یعنی اینکه اشتغال را بالا ببرد و سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *