جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

محسنی اژه‌ ای: از بسیاری از دانه ریزها به دانه درشت‌ هایی مثل عراقچی رسیدیم

www.dustaan.com-محسنی اژه‌ ای: از بسیاری از دانه ریزها به دانه درشت‌ هایی مثل عراقچی رسیدیم

سخنگوی قوه قضائیه در برنامه نگاه یک:تردید نکنید دست بیگانه در برخی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی وجود دارد. اثبات رابطه بین عوامل داخلی و بیگانه شود، سخت است، گاه یک نفر اجیر می‌شود و برخی تصمیم‌سازی برای مدیران می‌کنند اما تا الان در خصوص تصمیم‌سازی قرائن و شواهد داریم اما سوءنیت فرد مشخص نیست.

وزارت اطلاعات در ۳۰ فروردین‌ماه نامه‌ای نوشت خطاب به آقای واعظی و آقای جهانگیری و رونوشت به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی و در آن پیرامون نحوه توزیع سکه تذکر و هشدار داد و درباره نکات منفی مداخله ارزی گذشته هم مطالبی بیان کرده بود و خواسته بود در رابطه با این سیاست تجدیدنظر شود.

ما چند مفسد را گرفته‌ایم همه مفسدان را که نگرفته ایم حتما افراد دیگری هم وجود دارند که مفسد هستند حتما هم افراد و سرویس های بیگانه دیگری هم در کار هستند. بسیاری از افرادی که جرم انجام داده‌اند و اکنون دستگیر شده‌اند مباشر فرد بالاتری نداشته‌اند‌.

ما از افراد پایین‌تر به دانه درشت‌ها و به نقطه مرکزی می‌رسیم‌. اکنون ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم‌. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.

اژه‌ای در برنامه نگاه یک: سلطان سکه یا همان مظلومین به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود

در پرونده وحید مظلومین و ماجرای دستگیری میثم رضایی ضابطان دستگاه قضایی مانع از فرار متهمین و همچنین شناسایی رد پاهای متهمان شدند که کاری بسیار بزرگ بود.

کسی نیست که شرایط امروز کشور را نداند اما در این وضعیت باز هم افرادی پیدا می‌شوند که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند و افرادی وجود دارند که به یکدیگر ظلم می‌کنند.

سلطان سکه یا همان مظلومین به دلیل خرید سکه محاکمه نمی‌شود.‌مظلومین به دلیل خرید و فروش عمده و غیرمجاز ارز و خارج کردن این ارز از کشور محاکمه می‌شود. البته تعبیر سلطان سکه را درباره این فرد قبول ندارم.

سیاست بانک مرکزی که در این شرایط بدون سقف سکه فروخت درست نبود، خیلی از افراد ممکن است بخواهند سکه را قاچاق کنند و ذخیره کشور را خارج ببرند که این یک بحث است، بحث دیگر این است که اگر فرد منشا پولش مشکل نداشت و سکه خرید، ما متعرض این افراد نمی‌شویم‌‌.

محسنی اژه‌ای: رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد

سخنگوی قوه قضائیه در برنامه نگاه یک:فردی را سراغ داریم که از بانک ۷ میلیارد وام می‌گیرد با قرارداد مدنی اما برخلاف قرارداد سکه می‌خرد.

معاون ارزی بانک مرکزی مورد تحقیق قرار گرفت و رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد که این تحقیقات ادامه دارد و کشف شد فساد وجود دارد و توضیحات پذیرفته نشد.

عده ای در بانک مرکزی و وزارت صمت را که در وقوع فساد نقش داشتند دستگیر کردیم و تحقیقات از این افراد برای به نتیجه رسیدن پرونده شان ادامه دارد.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. اعدام عراقچی و محاکمه سیف خواست مردم ایران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *