پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

محدوده قیمت آپارتمان‌های تا ۷۰ مترمربع

  از میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان در منطقه یک پایتخت بوده و کمترین آن معادل ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

%postname%

 آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی مربوط به تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خریداران مصرفی بازار مسکن برای خرید آپارتمان‌هایی بوده که دامنه قیمتی آنها بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع بنا قیمت‌گذاری شده است. معاملات آپارتمان‌های مسکونی انجام شده در این دامنه قیمتی با سهم ۱۳ درصد بیشترین فراوانی معاملات انجام شده در مناطق ۲۲‌گانه تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطابق با آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی از میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان در منطقه یک پایتخت بوده و کمترین آن معادل ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

ضمن آنکه بیشترین حجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی با سهم ۷/ ۱۵ درصدی مربوط به واحدهای مسکونی با زیربنای حداکثر ۷۰ مترمربع بوده است. به ویژه آنکه بسیاری از متقاضیان خرید املاک مسکونی که منابع مالی خود را برای خرید خانه به یکی از تسهیلات خرید مسکن تجهیز کرده‌اند به راحتی امکان ورود به این بخش از بازار مسکن را دارند.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *