سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴ قبل از ظهر به وقت تهران

محاکمه ۱۷متهم به قتل وحید مرادی در زندان

عاملان قتل وحید مرادی در زندان رجایی شهر، دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

پیش‌نویس خودکار

 

درگیری خونین در زندان

رسیدگی به این پرونده از یازدهم تیر سال ۹۷ به دنبال  درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی شهر آغاز شد.
طی درگیری خونین میان زندانیان ،تلاش زندانبانان برای پایان دادن به دعوا بی نتیجه ماند و یکی از زندانی ها که گنده لاتی به نام وحید مرادی بود با پنج ضربه چاقو از پا در آمد و این درحالی بود که تصاویر این درگیری از دوربین های مداربسته زندان ضبط شد.
یک روز بعد ازانتشار اخبار و تصاویر مربوط به کشته شدن وحید مرادی در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا  شد و فیلم های او که قبل از این ماجرا در لایو اینستاگرام بارها به کری خوانی برای سایر اشرار پرداخته بود به سرعت دست به دست شد.

 

قتل وحید مرادی

در بررسی‌های پلیسی و قضایی  مشخص شد وحید ۴۳ ساله که چندین سابقه کیفری داشت و ۱۶ بار به زندان رفته بود اردیبهشت ماه از زندان آزاد شد و به مهمانی که دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارک دیده بود رفت و به کری خوانی در اینستاگرام پرداخت اما این کری خوانی ها به درگیری میان او و حسین و سه خواهرزاده‌اش منتهی شد و او در پنت هاوس برج حسین در خیابان ۲۱ ولنجک وی را به ضرب چاقو کشت و سه خواهر زاده اش را زخمی کرد .
وحید بعد از این جنایت و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شد و او به قتل در مستی اعتراف کرد.
چون بعد از انتقال وحید به زندان رجایی شهر ، بازپرس رسیدگی کننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح کرده بود او به بند خصوصی منتقل شد اما پس از چند روز به اصرار خانواده اش به بند عمومی رفت تا این که یازده تیر ماه طی درگیری جنجالی کشته شد.

 

بازداشت عاملان جنایت زندان

با تکمیل تحقیقات پلیسی، ۱۷ نفر از زندانیانی که طی درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند بازداشت شدند. سعید و عباس که به گفته دیگر زندانیان نزدیک تر از دیگران به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند ولی هر دو ادعا کرده‌اند ضربه کاری را با چاقوی دست ساز به وحید نزده اند.
سعید که سال ۸۸ در یک درگیری مرتکب قتل شده بود با پرداخت دیه رضایت گرفته و آزاد شده بود اما سیزدهم بهمن ماه سال ۹۵ طی درگیری دسته جمعی که در خیابان منصور رخ داده بود علی ۴۷ ساله را با تفنگ ساچمه ای به قتل رساند و بار دیگر به زندان منتقل شد. وی که قبلا در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان نیز شرکت کرده بود ادعا کرد در درگیری منتهی به قتل در زندان رجایی شهر شرکت داشته ولی وحید را نکشته است .
وی در بازجویی‌ها گفت: وحید خودش را عقاب ایران می خواند و نوچه هایش را اجیر می کرد تا به زندانیان دیگر حمله کنند .او همیشه برای سایر زندانیان خط و نشان می‌کشید و بارها فیلم کری خوانی های او در شبکه های مجازی منتشر شده بود .من با او درگیر شدم اما نمی‌دانم چه کسی به او کارد را زد .
عباس که متهم دیگر این پرونده است نیز در سال ۸۵ به دنبال اختلاف خانوادگی با تفنگ یکی از اعضای خانواده اش را کشت و با پرداخت دیه از قصاص رهایی یافت.او قرار بود با توجه به رضایت اولیای دم پس از محاکمه آزاد شود .
وی در بازجویی‌ها گفت: وحید از روزی که به زندان بازگشت ،مدام برای همه کری می خواند. او می‌گفت کفترها باید پایین و شیرها بالا بنشینند .آن روز او ۵۰ نفر از نوچه هایش را که همگی چاقوی دست ساز و آب جوش همراه داشتند به سالن آورده بود تا دعوا کنند.وقتی دعوا بالا گرفت متوجه نشدم چه کسی ضربه های اصلی را به وحید زد.
۱۵ متهم دیگر این پرونده که برخی از آن ها اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید را داشتند ادعا کردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یک کشاندند و او را با چاقو زدند. در حالی که نوچه های او در سالن شماره ۳ مانده بودند.

 

محاکمه در دادگاه جنایی

پرونده این جنایت جنجالی با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم  دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و ۱۷ متهم دیروز پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند. مادر وحید مرادی از طرف نوه خردسالش برای عاملان جنایت حکم قصاص خواسته است.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *