جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

ما همه «عباس جدیدی» هستیم!

توهم فانتزی زده ایم که ما فقط خوبیم و دیگران فقط بد مطلقند. در دنیای واقعی کار آنهایی که عکس های عباس جدیدی را در مدل های مختلف طراحی و منتشر کردند بد تر از کار خود او بود.

عباس جدیدی با آن عکس عجیب و غریبش کنار منصور پورحیدری به شهره عام و خاص تبدیل شد.

او پدیده ای بود که که با این عکس در کشور،موج ایجاد کرد اما آنهایی که عکس های او را همه روزه فوروارد کردند،برایش لطیفه ساختند و حتی در انقلاب فرانسه نیز جدیدی را رسما مسخره کردند امروز خود را چگونه آدم هایی می بینند؟

آیا آنها مظهر روشنفکری در جامعه هستند؟

عباس جدیدی با آن حرکتش تاوان سختی داد. کاری که او کرد قابل دفاع نبود اما ما هر روزه بیمارانی را در سطح شهر می بینیم که برای داشتن یک عکس سلفی با یک هنرمند یا ورزشکار حتی حاضرند جان بدهند.

کم نبودند افرادی که در همان روزها وارد بیمارستان شدند و با پورحیدری در ژست های مختلف عکس انداختند اما هیچ کدام به اندازه جدیدی چهره نشدند!

عجیب است. حتی مدال های جهانی عباس هم این قدر در کشور مثل توپ صدا نکرده بود که یک عکس با پورحیدری؛ او را به این روز انداخت.

عباس جدیدی در ویدئویی که از او منتشر شده در پاسخ به مجری برنامه ناگهان سرش را می گیرد. او به خاطر یک عکس تا مرز سکته پیش رفته و فوروارد کنندگان عکس های او در تلگرام حتی به مرگ یک ورزشکار پیشکسوت راضی شده اند!

ما جوری برابر عباس جدیدی ژست گرفته ایم که انگار از او بهتر و متمدن تریم. یادمان رفته بخش عمده مشکلات فرهنگی این مملکت خود ما هستیم.

ما که به خاطر یک عکس سلفی، جشنواره فیلم فجر را به لجن می کشیم.

این ما هستیم که برای گرفتن یک عکس یادگاری در عزاداری ها و مجالس ختم از کول و کمر ستاره های فوتبال آویزان می شویم.

ما همه یک عباس جدیدی هستیم…!

*این نوشته در تاریخ ۲۵ آبان ماه در روزنامه خبرورزشی چاپ شده است

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *