جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳ قبل از ظهر به وقت تهران

ماهی‌ عجیبی که مردم ژاپن را به وحشت انداخت! +عکس

نتایج بررسی محققان حاکی از آن است که قبل از وقوع چند زلزله ویرانگر تاکنون، سر و کله ماهی‌های غول پیکر و مرموز در نزدیکی سواحل پیدا شده است. زلزله‌ای با ۱۹ هزار تن کشته که سایت هسته‌ای فوکوشیما را ویران کرد و همچنین زمین لرزه ٨.٨ ریشتری شیلی در سال ۲۰۱۰ نیز از جمله مثال‌های بارز در این باره هستند.

بنا بر اعلام “ساوث چاینا مورنینگ پست” به عبارتی می‌توان گفت: نمایان شدن این ماهی‌ها زنگ خطری برای یک زلزله قریب الوقوع است که اخیراً در ژاپن نیز دیده شده اند. در ده روز اخیر سه ماهی مرموز مشهور به “پارو ماهی” در خلیج تویوما به چشم خورده‌اند که محل زندگی آن‌ها در عمق سه هزار فوتی اقیانوس است و خیلی کم پیش می‌آید به سطح آب بیایند. دانشمندان معتقدند که این ماهی‌ها فجایع طبیعی را به خوبی حس و پیش بینی می‌کنند.

اگر به صورت دقیق و علمی بخواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم، طبق گفته راشل گرانت، سخنران زیست‌شناسی در دانشگاه (آنجلیا روسکین) کمبریج هنگام وقوع زلزله فشار میان صخره‌ها منجر به تولید بار‌های الکتریکی و یون‌های باردار شده و متعاقباً الکتریسیته را در آب آزاد می‌کنند. پس از آن، ترکیبی سمی متشکل از هیدروژن پروکسید تولید شده و از طرفی دیگر یون‌های باردار مواد آلی به خاطر آن اکسید می‌شوند. این فعل و انفعالات می‌تواند برای ماهی‌ها کشنده باشد و آن‌ها برای حفظ جان خود به سطح آب می‌آیند. گفتنی است کشور ژاپن از لحاظ جغرافیایی دارای گسل‌های بسیاری است و در منطقه خطر اقیانوس آرام قرار دارد، فعال شدن این گسل‌ها در سال‌های اخیر موجب برانگیخته شدن حوضه نانکا در امتداد ساحل شرقی و مقابل خلیج تویوما شده و احتمال زلزله را در این منطقه افزایش داده است که قطعاً با عواقب وحشتناکی همراه خواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *