سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

مخوف ترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید! +تصاویر

در این بخش می خواهیم معروف ترین تک تیرانداز های جهان را معرفی کنیم، با مجله دوستان همراه باشید.

 

شهید عبدالرسول زرین”، این مرد بزرگ و با وقار با آمار ۷۰۰ شلیک و هدف مثبت، نفر اول جنگ ها در جهان قلمداد می شود.

اگر در تصویر فوق دقت کنید گوش راست “عبدالرسول زرین” سوراخ و خون از بدنش سرازیر گشته ولی گلوله او در صورت تک تیرانداز عراقی نشسته و به درک واصل شده است.رسول نه تنها ناراحت و دردمند نشد، بلکه با روحیه ای که در عکسش هم پیداست، شادمان می خندد.

“عبدالرسول زرین” متولد ۱۳۲۰ در کهکیلویه و بویر احمد چشم به جهان گشود و وی بهترین تک تیرانداز ایران در دوران دفاع مقدس با نام “گردان تک نفره” معروف شده است.

شهید خرازی می فرماید: قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان ودر گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیوانه دره و آوردگاه گاران شاهد دلاوری های اوست . گروه ضربت به فرماندهی حسین خرازی به هر وحشت کده ای سرک می کشید ، وبارها با هنر این پلنگ کوهستان یعنی زرین از مهلکه ها گریخته و نشانه گیری های دقیق او ، بیشترین آسیب ها را به دشمن زده است .

تک تیر انداز سرشناس نبرد ، بارها آتش بار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور ، فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ (( اس وی دی و اف پی کا)) خاموش کرده است،با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنوب آمده وتا سال ۶۳ به طور مداوم در اکثر عملیاتهای جنوب و غرب حضور فعال داشته است

سایت دفاعی پاکستان درباره رسول زرین می‌نویسد: عبدالرسول زرین متولد ۱۹۴۱ تا ۱۹۸۳ جز بهترین نظامیان ایرانی در جنگ ایران و عراق بوده که با ۷۰۰ شلیک موفق منجر به نتیجه موفقترین اسنایپر (تک تیرانداز ایرانی است).[باشگاه خبرنگاران/ایسنا]

روحش شاد و با معصومین (ع) همجوار باد/ برای شادی اش صلوات.


کریستوفر اسکات کایل در سال ۱۹۷۴ میلادی در امریکا به دنیا امد، وی از اعضای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ نظامی ایالات متحده با ۱۶۰ مورد به قتل رساندن تایید شده (۲۵۵ مورد ادعا) است.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/12/07/13931207000360_PhotoL.jpg

 

وی نهایتاً در حالیکه در حال تمرین تیر اندازی بود به ضرب گلوله یک نظامی دیگر آمریکایی در شهرستان ایراث، تگزاس به قتل رسید.قاتل وی ۲۵ ساله و از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا بود که در دوران جنگ دچار آسیب های روانی شده بود.


سیمو هَوهَ یکی از مشهورترین تک تیراندازان جهان است، وی در تاریخ ۱۹۰۵ در فنلاند به دنیا امده بود، ارتش شوروی به وی لقب «مرگ سفید» را داده بودند.

http://www.airsoft-action.online/wp-content/uploads/2015/09/simo_hayha-header.jpg

وی با یک یک تفنگ موسین-ناگانت مدل۲۸ بدون دوربین به همراه یک مسلسل (ساومی ام-۳۱) بود در جریان جنگ زمستانی که در سالهای ۱۹۳۹-۱۹۴۰ میان فنلاند و شوروی درگرفت در دمای ۲۰- تا ۴۰- درجه زیر صفر و پوشیده در لباس سفید مخصوص استتارش به تنهایی ۵۰۵ نفر از سربازان ارتش سرخ شوروی را به قتل رساند.

البته این اماری است که توسط او ارایه شده است، ولی حاضرین امار کشته شدگان را بیشتر از اینها می دانند، وی در زمان جنگ به صورت میانگین ۵ نفر را در روز کشته است.

http://historydaily.org/wp-content/uploads/2016/05/simo-hayha-feat.png

روسها که از دست او به تنگ آمده بودند بارها سعی کردند با روشهای مختلف از قبیل آتش توپخانه او را به هلاکت برسانند، در ۶ مارس ۱۹۴۰، سیمو به دلیل اصابت یک گلوله از فاصله نزدیک که وارد فک و صورت او شده، به شدت زخمی گردید و توسط سربازان هم قطار خود به پشت جبهه منتقل شد. سیمو به دلیل شجاعت های فراوان، توسط فیلد مارشال مانرهایم به درجه ستوان دومی ارتقا پیدا کرد.

وی در سن ۹۷ سالگی و در سال ۲۰۰۲ میلادی در محل زادگاهش درگذشت.


رزا گئورگیفنا شانینا در سال ۱۹۲۴ میلادی در روسیه به دنیا امد،وی در سال ۱۹۴۱ م در پی مرگ برادرش به صورت داوطلبانه به ارتش سرخ پیوست. از او به عنوان معروف ترین تک تیرانداز زن جهان یاد می شود.

http://argunners.com/wp-content/uploads/2016/04/Roza-Shanina.jpg
مخوف ترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید! +تصاویر

وی در طول جنگ موفق به کشتن ۵۹ نفر شده است.  که ۱۲ نفر از آنها در «نبرد ویلیونس» (ژوئیه ۱۹۴۴) کشته شده‌اند

خانم شانینا در روز ۲۸ ژانویه ۱۹۴۵ بر اثر اسیب های وارده در طول جنگ درگذشت.


واسیلی گریگوریویچ زایتسف در سال ۱۹۱۵ میلادی در منطقه یلِنینسکوی در روسیه شوروی به دنیا آمد. وی به صورت داوطلبانه به ارتش سرخ پیوسته و به عنوان یکی از ماهرترین تک تیرانداز های این ارتش شناخته می شود.

http://vignette2.wikia.nocookie.net/ava/images/4/42/Vas.jpg/revision/latest?cb=20140309061839
واسیلی گریگوریویچ زایتسف

 

او در مدت خدمتش یعنی سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ توانست بیش از ۴۰۰ نفر از نظامیان ارتش ورماخت آلمان و نیروهای محور از جمله ۱۱ تک تیرانداز دشمن را از پای درآورد.

زایتسف یکی از نمادهای میهن‌پرستی روسیه است. او سر انجام در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۱ در اثر بیماری ناشناخته در شهر کیف جان سپرد.


ماتئوس هتزنر در سال ۱۹۲۴میلادی در المان به دنیا امده است، وی یک تک‌تیرانداز ارتش آلمان نازی (ورماخت) در لشکر سوم کوهستان در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم بود.

https://rarehistoricalphotos.com/wp-content/uploads/2013/12/Matth_us_Hetzenauer_Austrian_sniper_with_345_confirmed_kills-small.jpg

شهرت وی به دلیل ۳۴۵ تیراندازی موفق منجر به مرگ حاصل گشته و دوربردترین تیراندازی مورد تایید (منجر به مرگ) و موفق او در فاصله ۱۱۰۰ متری ثبت گردیده است. هتزنر موفق به دریافت مدال صلیب شوالیه در صلیب آهنین شده است. مدال مذکور به افرادی که نهایت شجاعت را در میدان جنگ نشان داده باشند یا موفق‌ترین رهبران نظامی اعطا می‌شده است.


فردریش پاین در سال ۱۹۷۵ میلادی در کشور اتریش به دنیا امد، وی یک تک‌تیرانداز ارتش آلمان نازی (ورماخت) در لشکر سوم کوهستان در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم بود.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/8/86/Bruno_Sutkus.jpeg

شهرت وی به دلیل بیش از ۲۰۰ تیراندازی موفق منجر به مرگ بوده است. هتزنر موفق به دریافت مدال صلیب شوالیه در صلیب آهنین شده است.

 

/گرداوری و ترجمه مجله دوستان

 

 

 

۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

۸ دیدگاه‌ها

  1. فیلمشون ساخته شده…
    نام فیلم: تک تیرانداز (۱۳۹۹)

  2. نه محل تولدش استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دهدشت هستش و روستای دشمن زیاری هست و هنوز آشنایان ایشان در همان روستا و شهر دهدشت زندگی می‌کنند.

  3. با سلام ببخشید ولی دررابطه با شهید عبدالرسول زرین محل تولد اش را اشتباه نوشتین در اصفهان به دنیا امد و اصالتا اصفهانی بود

  4. جمهوری اسلامی ازین دروغ بافی های مزحک خسته نمیشه?‍♂️??

  5. باید از عبدالرسول زرین فیلم ساخته بشه تا امریکاییا مو به تنشون سیخ شه واقعا که فیلم و سینمای ایران لایق بهترین ها نیست بجای اینکه از دلاوری این اسطوره ها اثار بیاد ماندنی بسازن فیلمای مزخرف تولید میکنن

  6. باید از عبدالرسول زرین فیلم ساخته بشه تا امریکاییا مو به تنشون سیخ شه واقعا که فیلم و سینمای ایران لایق بهترین ها نیست بجای اینکه از دلاوری این اسطوره ها اثار بیاد ماندنی بسازن فیلمای مزخرف تولید میکنن

  7. لطفا فردیش پاین رو اصلاح کنید نوشتید ۱۹۷۵ به دنیا امده یعنی الان تو دوره ما میزیسته ؟

  8. شما عکس ماتئوس هتزنر رو اشتباه گذاشتید. این عکس تک تیرانداز ارتش سرخ است و نه ماتیوس.
    اصلاح کنید عکس اصلی رو بزارید. نام ماتیوس (matthaus Hetzenauer)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *