پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ماجرای تبلیغ کلاس‌ های رقص در عربستان چه بود؟ +تصاویر

جنجال از زمانی آغاز شد که سعودی‌ها پوستر را در اکانت‌های شخصی خود به اشتراک گذاشتند.

این تبلیغات موجی از تعجب، قبول و انکار را در میان کاربران برانگیخته بود. یک خبرنگار به نام عبدالله سالم کامنتی نوشت و البته بعد از مدتی آن را پاک کرد. او نوشت: خواهش می‌کنم تکلیف را مشخص کنید…

اخبار,اخبار گوناگون,کلاس‌های رقص در عربستان

کاربران شبکه های اجتماعی تصویری از یک پوستر تبلیغاتی را منتشر کردند که در آن نوشته بود، «فیفی.ع» رقاصه ی مصری قرار است یک دوره رقص را برای زنان و مردان در جده ی عربستان سعودی در مقابل سه هزار ریال برگزار کند.

ابزار گوگل ترند Google Trend نشان داد که پس از انتشار این پوستر تبلیغاتی، سعودی ها بیش از ۲۰۰۰ بار در یک روز این نام را سرچ کرده اند. جملات جستجو شده عبارت بودند از: کلاس های آموزشی فیفی، فیفی در جده، کلاس های رقص شرقی. این جستجو در میان مردم شهرهای مکه، مدینه، تبوک و قصیم بیش از سایر مناطق بود.

اخبار,اخبار گوناگون,کلاس‌های رقص در عربستان

جنجال از زمانی آغاز شد که سعودی ها پوستر را در اکانت های شخصی خود به اشتراک گذاشتند. این تبلیغات موجی از تعجب، قبول و انکار را در میان کاربران برانگیخته بود. یک خبرنگار به نام عبدالله سالم کامنتی نوشت و البته بعد از مدتی آن را پاک کرد.

او نوشت: خواهش می کنم تکلیف را مشخص کنید، مردم می خواهند حقیقت این پوستر را که در فضای مجازی منتشر شده بدانند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,کلاس‌های رقص در عربستان

استهزا و شوخی های مجازی
این اتفاق و انتشار پوستر تبلیغاتی که تاریخ آن ۱۷ و ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۸ را نشان می داد با تمسخر سعودی ها همراه بود. آنها فیفی و پوستر تبلیغاتی را مسخره کردند و خشم کاربران مصری را برانگیختند. با انتشار این تبلیغات برخی بر این باور بودند که چنین تبلیغاتی می تواند در راستای تغییرات اخیر در عربستان سعودی باشد.

پس از چند ساعت شوخی های مجازی و درگیری های لفظی، فیفی در مصاحبه با روزنامه ی تحریر مصر گفت: نمی دانم این شایعات از کجاست، اولین باره می شنوم، چرا اسم من این وسط است؟ از اسم من سوءاستفاده شده و گفت علاقه ای به دنبال کردن این شایعات ندارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,کلاس‌های رقص در عربستان

روزنامه ی عکاظ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، مسئولین در منطقه ی مکه به نیروهای امنیتی دستور داده اند تا مروجین این شایعه را دستگیر کنند و بر اساس مجازات جرایم اینترنتی با آنها برخورد شود. یک وکیل سعودی به نام فهد محبوب به روزنامه ی عکاظ گفت به نظر می رسد فرد ترویج دهنده ی شایعه یا به پنج سال زندان و یا پرداخت جریمه سه میلیون ریالی و یا هر دو محکوم شود./تابناک

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *