پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

ماجرای آهن ربایی شدن پوست بعد از دریافت واکسن چیست؟

«مغناطیس انسانی»، به توانایی مورد ادعای برخی از اشخاص اطلاق می شود که در آن، اجسام جذب پوست بدن آن‌ها می شود.این ویژگی که به تازگی و با تزریق واکسن کرونا مورد توجه عموم قرار گرفته سوالاتی را مطرح کرده که در ادامه به مطالعاتی که درباره‌ آن انجام شده است اشاره خواهیم کرد.

ماجرای آهن ربایی شدن پوست بعد از دریافت واکسن چیست؟

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در شبکه خبر،  ضمن اشاره به این‌که بعضی از داروها و واکسن‌ها ممکن است ترکیبات جزئی از آهن داشته باشد که باعث این پدیده می‌شود، آن را بخشی از خاصیت پوست ‌دانست که در صورت خم شدن یا پاشیدن پودر بچه روی سطح پوست از بین می‌رود.مطابق بررسی‌های  منتشر شده در نشریه «فوربز»، واکسن‌ها به جز «ام‌آران‌ای » یا آدنوویروس، حاوی مقادیری لیپید، پروتئین، نمک و شکر و عاری از آهن هستند.در ادامه این مقاله آمده است: « یک دوز واکسن کرونا کمتر از یک میلی‌لیتر است، این میزان حتی اگر کل آن مایع پر از آهن فرومغناطیسی باشد، برای نگه داشتن کلید روی بازو کافی نیست! »
«جهانپور»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم گفت: «بدن برخی افراد می‌تواند کم و بیش فلزات به‌خصوص آهن را به خود جذب کند و این موضوع هیچ ربطی به واکسن ندارد.»
دکتر «مهدی فهیمی» متخصص طب سنتی هم  در لایوی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشت درباره پروتئین‌های مغناطیسی خاطر نشان کرد: «کسانی که سابقه جذب آهن ربا  دارند، در بدنشان «پروتئین مغناطیسی» وجود دارد و با توجه به این‌که سال‌ها با این خاصیت زندگی کرده‌اند، عارضه به شمار نمی آید اما درباره کسانی که بعد از تزریق واکسن و در محل تزریق به صورت موضعی این خاصیت ایجاد شده  است باید منتظر نتایج تحقیقات باشیم.
هر چند بیشتر این افراد قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، با این حال علاوه بر فلز، اجسامی از جنس‌های گوناگون همچون شیشه، سرامیک، چوب و پلاستیک هم امکان چسبیدن به پوست این افراد را دارند. افزون بر این، اجسام بدون خواص فرومغناطیس همچون برنج و آلومینیوم هم چنین قابلیتی دارند.
به اعتقاد دانشمندان، اگر شخصی قادر باشد علاوه بر فلز، اجسام غیرفلزی را هم به بدنش بچسباند، این پدیده ارتباطی با نیروی مغناطیس ندارد.
  میدان مغناطیسی
“بنجامین رادفورد” نویسنده و محقق آمریکایی برای بررسی میدان مغناطیسی چنین افرادی از قطب نما استفاده و پس از بررسی، اعلام کرد که این افراد در واقع فاقد میدان مغناطیسی هستند. این آزمایش نشان داد که این پدیده به علت آثار فیزیکی دیگری رخ می دهد. بسیاری از دانشمندان بر این عقیده‌اند که پوست چسبناک و چسبنده این افراد عامل اصلی این پدیده است.
  فیلم های افراد مغناطیسی
فیلم های بسیاری از این افراد در فضای مجازی به عنوان مدرکی مبنی بر وجود «خاصیت مغناطیسی» به اشتراک گذاشته می شود که محققان با استفاده از قطب نما وجود میدان مغناطیسی در بدن این افراد را رد کرده اند. «گابور سومورجای» دانشمند برجسته و استاد شیمی دانشگاه برکلی می گوید: «توضیح این موضوع در میزان چربی پوست این افراد نهفته است. اساساً اگر شما
می توانید اشیای زیادی را به بدن خود بچسبانید، این به این معنی است که شما پوست چربی دارید.»
ظاهراً «سبوم» که چربی تولید شده توسط غدد چربی موجود در پوست بدن است هم در ویژگی خاص بدن افراد مغناطیسی نقش دارد.
  حس ششم در انسان!
جالب است بدانید یک مطالعه نشان داده که انسان ها ممکن است به یک حس جدید دسترسی پیدا کنند که احتمالاً مغناطیسی است. به گفته پایگاه «Live Science” ،انسان ها ممکن است یک حس ششم داشته باشند چرا که محققان دریافته اند انتقال یک پروتئین موجود در شبکیه انسان به مگس میوه، توانایی تشخیص میدان های مغناطیسی را به مگس های میوه می دهد. به ظاهر این پروتئین همان چیزی است که  آن‌ها را قادر به درک و مسیریابی می‎کند. تحقیقاتی در گذشته نشان داده بود که انسان ها توانایی درک و حس میدان مغناطیسی را ندارند، اما تحقیق جدید انجام شده توسط «رپرت» یک متخصص نورولوژیست با استفاده از مگس میوه منجر به دریافت  این موضوع شد که انسان‌ها توانایی احساس میدان مغناطیسی را یافته‌اند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *