جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵ قبل از ظهر به وقت تهران

لیست جدید برترین دانشگاه‌ های جهان +فهرست

دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای” با انتشار فهرستی جدید لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی کرده است در این لیست دانشگاههای امریکا در صدر قرار دارند …

به گزارش تایمز هایر؛ دانشگاه هاروارد موفق شد برای چهاردهمین سال متوالی، جایگاه نخست را در فهرست برترین دانشگاه های جهان که از سوی دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای” منتشر می‌شود، حفظ کند. در همین حال دانشگاه استانفورد نیز جایگاه دوم خود را حفظ کرده و دانشگاههای برکلی و کمبریج هرکدام یک رتبه سقوط کرده اند.
از ده دانشگاه برتر این فهرست، ۸ عدد از آن ها در آمریکا قرار گرفته اند و تنها ۲ دانشگاه در انگلستان واقع شده اند. در میان رتبه های ۱۰ تا ۲۰ نیز ۸ دانشگاه در آمریکا، یک دانشگاه در سوئیس و یک دانشگاه در ژاپن واقع شده است.
کشورهای چین و سنگاپور هرکدام با یک دانشگاه برای اولین بار در میان رتبه های دو رقمی قرار گرفتند.
در کل، ۵۰۰ دانشگاه از سراسر جهان بر مبنای شش شاخص رده بندی شده اند. در میان این شاخص ها می توان به سطح علمی اساتید و میزان جوایز به دست آمده از سوی آن ها و همچنین تعداد مقالات چاپ شده در نشریات معتبر علمی اشاره کرد.

در میان رتبه های ۱۰۰ تا ۵۰۰، دانشگاه ها به صورت کلی رده بندی شده اند و رتبه آن ها به صورت دقیق مشخص نشده است، همچنین در میان دانشگاه های رده بندی شده می توان به دانشگاه تهران در جایگاه ۳۰۰ تا ۴۰۰ و دانشگاه امیرکبیر در جایگاه ۴۰۰ تا ۵۰۰ اشاره کرد.

%postname%
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *