پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

لباس متفاوت آقای کارگردان در ونیز حاشیه ساز شد! +عکس

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز روز دوشنبه با اولین نمایش جهانی دو رقیب دیگر جایزه شیر طلایی این دوره جشنواره ادامه پیدا کرد.

لاسلو نمش کارگردان مجارستانی برنده اسکار “غروب” (Sunset)، دومین فیلم بلند داستانی خود را به لیدو آورد. “غروب” درباره یک زن جوان در بوداپست در سال ۱۹۱۳ است؛ پیش از آغاز جنگی که توهم پیشرفت بی‌پایان اروپایی را از بین برد.
“غروب” یکی از ۲۱ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره ونیز است که شنبه آینده با معرفی برندگان به کار خود ادامه می‌دهد.
یولیا یاکوب بازیگر تازه‌کار و ولاد ایوانوف در این فیلم بازی می‌کنند که بعد از ونیز در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده می‌رود. یاکوب از میان هزار بازیگر مجارستانی انتخاب شد.


روز گذشته همچنین “در دروازه ابدیت” (At Eternity’s Gate) تازه‌ترین ساخته جولین اشنیبل فیلمساز و نقاش آمریکایی در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد. این فیلم زندگی‌نامه‌ای با بازی ویلم دافو درباره روز‌های آخر عمر ونسان ون گوگ نقاش هلندی است.
فیلم با ون گوگ فقیر در پاریس دهه ۱۸۸۰ آغاز می‌شود، جایی که نقاشی‌های در بهترین حالت نادیده گرفته می‌شوند و در بدترین حالت به‌عنوان آثاری فاقد ارزش مورد تمسخر قرار می‌گیرند. “در دروازه ابدیت” ون گوگ را تا جنوب فرانسه، زمانی که در تیمارستان بستری شد و سرانجام مرگ او در چند سال بعد در ۳۷ سالگی دنبال می‌کند؛ با یک گلوله در شکمش که در فیلم اشنیبل برخلاف آنچه مورخان می‌گویند یک خودکشی نیست.
اسکار آیزاک، روپرت فرند و مس میگلسن دیگر بازیگران “در دروازه ابدیت” هستند که تولید مشترک آمریکا و فرانسه است. امانوئل سینیه بازیگر فرانسوی و همسر رومن پولانسکی نیز در “در دروازه ابدیت” بازی می‌کند.
هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۲۹ اوت تا هشت سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود. گی‌یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی برنده اسکار (“شکل آب) رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *