پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

لاوتزی گران قیمت‌ترین فوتبالیست جهان شد/ولخرجی چینی‌ها ادامه دارد

اسکوئل لاوتزی با امضای قرارداد با تیم هبی چین به گران قیمت‌ترین بازیکن جهان تبدیل شده است. به طوری که بیش از ۲۲ میلیون پوند برای یک سال و نیم حضور به جیب خواهد زد.

ورود چینی‌ها به عرصه فوتبال کم کم باعث شده این رشته ورزشی شکل تمسخرآمیزی به خود بگیرد. انقلابی که سوپرلیگ چین در فوتبال جهان به وجود آورده باعث شده بازیکنانی مثل مارتینز، تکسیرا و رامیرس هر کدام با ارقام نجومی به این لیگ بروند و اکنون نیز اسکوئل لاوتزی با قراردادی کلان راهی لیگ چین شده است.

لاوتزی در ژانویه پیشنهاد پیوستن به چلسی را رد کرد و طبق ارقام منتشر شده او اکنون گران قیمت‌ترین بازیکن جهان شده و با قراردادی یک و نیم ساله قرار است هفته‌ای ۴۰۰ هزار پوند دریافتی داشته باشد و در تاریخ قراردادش می‌تواند بیش از ۲۲ میلیون پوند به خانه ببرد.

اگر بیشتر بخواهیم ریز شویم، او به ازای هر ۱۵ دقیقه بازی برای تیم هبی چین ۶۰۰ پوند دریافت خواهد کرد که برای این بازیکن ۳۰ ساله رقم بسیار بالایی است که به هیچ وجه در فوتبال اروپا نمی‌توانست به آن برسد و حالا او توانسته لقب گران‌قیمت‌ترین بازیکن را به خود اختصاص دهد. او قرار است در تیم هبی با ژروینیو بازی کند که قبلا در تیم آرسنال و رم ایتالیا بازی‌های خوبی از خود نشان داده بود.

پنجره نقل و انتقالات لیگ چین هفته آینده بسته می‌شود و ممکن است بازیکن جدیدی به این لیگ اضافه شود. همچنین امروز باشگاه شنهوا قرارداد تیم کیهیل استرالیایی را فسخ کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *