پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

کمای معلم زن بخاطر نیت شوم یک نوجوان

مجله انلاین دوستان : مردی که با زور و قصد تجاوز به عنف طعمه‌هایش را ربوده قطعا در جریان این درگیری‌ها آسیب‌های جسمانی را هم به آنها وارد کرده است. طبق ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی هرگاه جرایم ارتکابی بیش از ٣ جرم نباشد دادگاه برای هریک از آن جرایم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرایم ارتکابی بیش از ٣ جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی، مشروط به این‌که از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌شود .

روزنامه شهروند:  پسر ١٨ساله‌ای که از یک خانواده پولدار و سرشناس بود، پس از شناسایی زنان جوان، قصد آزار و اذیت آنها را داشت اما در اجرای نقشه‌هایش ناکام ماند. یکی از طعمه‌های این پسر مرموز، پس از پرت کردن خودش از خودرو او در یک قدمی مرگ قرار گرفت.

نقشه شوم پسر مسافرکش

٢۴www.dustaan.com-صفحه-حوادث آذرماه امسال بود که زن جوان مثل هر روز از خانه‌اش در شهرستان نکا، بیرون آمد. قصد رفتن به محل کارش را داشت، او معلم یک دبستان در روستای پیله چوله بود و آن روز برای رفتن به مدرسه سرنوشت هولناکی را پشت سر گذاشت. خود را به «سه‌راه زاغمرز» رساند و درحالی‌که بسیار عجله داشت، به اولین خودرویی که در مقابلش توقف کرد مقصد را اعلام کرد و سوار شد.
این زن، سوار بر خودروی پژو ۴٠۵ نقره‌ای رنگی شد که راننده‌اش پسر نوجوانی بود. معلم جوان هرگز نمی‌دانست که چه سرنوشت شومی در انتظارش است. او تنها به مقصدش فکر می‌کرد و می‌خواست هرچه زودتر به محل کارش برسد. پسر نوجوان هم به محض سوار شدن این زن به راه افتاد و به سمت میدان خزر به حرکت در آمد.
تا این‌که راننده نوجوان، قبل از رسیدن به پلیس راه از مسیر منحرف شد. زن جوان وقتی این موضوع را دید و از این تغییر مسیر مطلع شد به راننده اعتراض کرد و علت را پرسید. پسر ١٨ساله نداشتن گواهینامه را بهانه کرد و گفت که از توقیف خودرواش توسط پلیس  می‌ترسد.

فاش شدن نیت شوم راننده نوجوان

وقتی راننده مسافتی را طی کرد زن جوان به رفتارهای او مشکوک شد. از طرفی مسیر تغییر کرده بود و از طرف دیگر طرز نگاه‌های پسر جوان به شدت مشکوک بود. برای همین این زن‌ پی به نیت شوم این راننده برد و تصمیم گرفت از خودرو پیاده شود. او از راننده خواست ماشین را متوقف کند ولی وقتی راننده توقف نکرد، آن‌جا بود که زن جوان مطمئن شد قربانی توطئه شیطانی این پسر نوجوان شده است. برای همین با التماس و خواهش از او درخواست کرد تا بگذارد از خودرو پیاده شود و به ازای این کارش هرقدر پول و طلا بخواهد به او خواهد داد. ولی پسر نوجوان به التماس‌های این زن توجه نکرد و به راهش با سرعت بسیار بیشتری ادامه داد.

زن جوان وقتی وضعیت را این‌گونه دید و متوجه شد که در برابر نیت شیطانی پسر نوجوان قرار گرفته است، ‌متوجه شد که تنها راه برای فرار از این وضعیت، بیرون پریدن از خودرو است. برای همین دستش را روی دستگیره در گذاشت و در لحظه‌ای مناسب حوالی «میان‌رود» از خودرو به بیرون پرید. راننده نیز وقتی این وضعیت را دید، باز هم خودرو را متوقف نکرد و به راه خود ادامه داد.

نجات از چنگال مرگ

این زن وقتی از خودرو به بیرون پرید، آن‌قدر مصدوم شده بود که نمی‌توانست روی پاهایش بایستد. از طرفی در آن محیط خلوت کسی نبود که به او کمک کند. زن جوان درحالی‌که به شدت از درد به خودش می‌پیچید و تصور می‌کرد دیگر نمی‌تواند نجات پیدا کند، درحال بیهوش شدن بود که یک باغبان او را دید. مرد باغبان فرشته نجات این زن شد و خیلی زود او را به بیمارستان امیر مازندرانی ساری رساند. زن جوان پس از رسیدن در بیمارستان به سرعت در بخش آی‌سی‌یو بستری شد و پزشکان در همان اقدامات اولیه اظهار داشتند این زن قطع نخاع شده است.

شکار دومین طعمه

ماجرا به همین جا ختم نشد. وقتی این زن در بیمارستان بستری و حالش نیز رو به وخامت می‌رفت، پلیس وارد عمل شد و با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرد. ماموران پلیس نکا درحال تجسس در این خصوص بودند که زن جوان دیگری در شهرستان ماکرون هدف نیت شوم این راننده شیاد شد. او که به‌عنوان مسافر سوار خودروی متهم شده بود در مسیر گوهرباران متوجه نیت این پسر شد. پسر جوان به این زن نیز نداشتن گواهینامه را بهانه کرده بود و تغییر مسیر داده بود.

او در یک جای خلوت خودرو را متوقف کرد و قصد اجرای نقشه پلیدش را داشت. زن جوان نیز وقتی وضعیت را این‌گونه دید سعی کرد از چنگال این پسر فرار کند ولی هیچ راه فراری نداشت. او که امیدش را از دست داده بود، در نهایت از سوی یک پسری که از آن‌جا عبور می‌کرد موفق به فرار شد. پسر جوان که از آن منطقه عبور می‌کرد، متوجه درگیری این زن و راننده شده و در نهایت موفق به نجات زن شد. ولی پسر نوجوان باز هم موفق به فرار شد.

سرنخ پلیس برای دستگیری متهم

این پسر جوان هنگامی که دید راننده شیاد درحال فرار است، موفق به برداشتن شماره پلاک خودرواش شد. وی همان لحظه با پلیس تماس گرفت و گفت: خودرویی را در مسیر گوهر باران دیده که در آن زن جوانی با راننده آن درگیر بوده و سپس مشخصات خودرو را به پلیس داد. در نهایت ماموران با گرفتن مشخصات خودرو دریافتند که راننده همان نوجوانی است که عامل قطع نخاع زن معلم شد و دریافتند که به‌طورحتم پای قربانی دیگری در میان است. کارآگاهان پلیس آگاهی با به دست آوردن اطلاعات خودرو توانستند متهم را که اهل روستای «پنبه چوله» بود، در کیلومتر ٩ جاده ساری شناسایی و دستگیر کنند.

اعترافات پسر سرشناس

این پسر نوجوان پس از دستگیری همه چیز را انکار کرد اما قربانی دوم او که به‌عنوان مسافر از «ماکرون» سوار خودروی وی شده بود  به پایگاه پلیس دعوت شد و توانست متهم را شناسایی کند. از سوی دیگر زن معلم نیز در بیمارستان با مواجه با این جنایتکار، او را شناسایی کرد و دیگر راهی برای انکارهای متهم نوجوان باقی نگذاشت. بنابراین او مجبور شد به نقشه‌های پلیدش اعتراف کند و به پلیس گفت: به خاطر یک وسوسه دست به این‌کارها زدم و تنها این دو زن طعمه‌های من بودند و با هیچ‌کس دیگری کاری نداشتم. من در زندگی شخصی‌ام دچار هیچ مشکلی نبودم و نمی‌دانم چرا دست به این کار زدم.

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران درخصوص این پرونده به خبرنگار «شهروند» گفت: این پسر نوجوان که تاکنون هیچ پرونده کیفری ندارد و در خانواده‌ای سرشناس و پولدار بزرگ شده است، پس از اعتراف به جرم خود با رأی قاضی برای بررسی و تحقیقات روانه زندان شد. همچنین این پسر نوجوان سرباز بوده و به گفته خودش هیچوقت هیچ خلافی را در زندگی‌اش تجربه نکرده بود. اما تنها به خاطر یک وسوسه دست به چنین جنایت‌های سیاهی زده است.

یکی از طعمه‌ها در یک قدمی مرگ

درحالی‌که ‌متهم از سوی طعمه‌هایش شناسایی شد و به جرم خود اعتراف کرد، از بیمارستان ساری خبر رسید که یکی از طعمه‌های متهم نوجوان که از آذرماه امسال در بیماستان بستری بود، به کما رفته است. درحال حاضر چهار روز است که این مادر به کما رفته و در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است و پزشک معالجش وضع جسمی، کلیوی، کبد، ضریب هوشی و تنفس وی را مناسب نمی‌داند. همچنین خانواده این زن معلم نیز، از مسئولان امر خواستند تا نظارت بیشتری در مسیرهای پرتردد داشته باشند و خواستار پیگیری بیشتر درخصوص این پرونده شدند. این زن که مادر دو فرزند است حال جسمی مناسبی ندارد و در یک قدمی مرگ قرار گرفته  است.

اصلی ترین اتهام این پرونده، آدم ربایی است

دکتر محمد ابراهیم فرجی، وکیل دادگستری: بررسی زوایای این پرونده، ٣ جرم را از طرف متهم محرز می‌کند. جرایمی که هرکدام به تفکیک قابل بررسی است و مجازات‌های مخصوص به خود را دارند. اولین اتهامی که در این پرونده مطرح می‌شود آدم‌ربایی است.

وقتی راننده خودور برخلاف میل و خواسته مسافرش، از مسیر مستقیم منحرف می‌شود یعنی او مرتکب جرم آدم‌ربایی شده، که طبق قانون مجازات، ۵ تا ١۵‌سال حبس برای محکومان این جرایم در نظر گرفته می‌شود. در دومین اتهام، هرچند این پسر جوان در هیچ‌یک از اقدامات مجرمانه‌اش نتوانسته به خواسته‌اش برسد و در هر ٢ مورد ناکام مانده اما اقدام به شروع جرم یکی دیگر از مصادیق بارز اتهاماتش است. با این حال در قانون مجازات شروع به جرم نمی‌تواند برابر با مجازات خود آن جرم باشد، اما به‌هرحال شروع به جرم آن هم در رابطه با تجاوز به عنف اتهامی سنگین و قابل رسیدگی در دادگاه خواهد بود.

درخصوص یکی از طعمه‌های این راننده که برای حفظ شرافتش خود را از خودرو او به بیرون پرتاب کرده و حالا در یک قدمی مرگ قرار دارد باید گفت ایراد این صدمه عمدی نبوده است، درواقع اصلی در قانون و جرایم، مبنی بر قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها وجود دارد که گاهی به نفع متهم تفسیر خواهد شد. سومین اتهام هم درواقع تعدد جرم است که در این پرونده باید به آن رسیدگی شود.

مردی که با زور و قصد تجاوز به عنف طعمه‌هایش را ربوده قطعا در جریان این درگیری‌ها آسیب‌های جسمانی را هم به آنها وارد کرده است. طبق ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی هرگاه جرایم ارتکابی بیش از ٣ جرم نباشد دادگاه برای هریک از آن جرایم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرایم ارتکابی بیش از ٣ جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی، مشروط به این‌که از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌شود .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *