سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری ۵۴۰ میلیونی از داخل زندان

کلاهبردار ۵۴۰ میلیون ریالی که از داخل زندان با همکاری چند نفر از یک بانک در کرمان کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا کرمان شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: کلاهبردار ۵۴۰ میلیون ریالی که از داخل زندان با همکاری چند نفر از یک بانک در کرمان کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا کرمان شناسایی شد.

سرهنگ” کامبیز اسماعیلی” گفت: در پی مراجعه کارمند یک بانک مبنی بر کلاهبرداری تلفنی پرونده ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد.

وی افزود: به گفته شاکی یک نفر طی تماس تلفنی با بانک خود را مدیر یک شرکت معرفی و در خواست جابجایی مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال از حساب شرکت به حساب شخصی را داشته و متاسفانه وی هم این مبلغ را واریز کرده است.

سرهنگ اسماعیلی گفت:متهم دوباره با بانک تماس و درخواست کرده که مبلغ حواله شده را به بانکی دیگر واریز کنند و خواستار جابجایی های مالی دیگر هم شده بود که باعث شک کارمند بانک شده و وی با شرکت های صنعتی تماس گرفته است و آنها اعلام بی اطلاعی از تراکنش های مالی اخیر کردند که کارمند بانک متوجه کلاهبرداری می شود.

وی در ادامه افزود: طی تحقیقات فنی و کارشناسی انجام شده توسط کاراگاهان و کارشناسان این پلیس، متهم در زندان یکی از استان های شمال کشور شناسایی شد که طی بازجویی به عمل آمده توسط افسر پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

 

این مقام انتظامی گفت: متهم از طریق تلفن از داخل زندان با تماس با بانک های مختلف خود را ما فوق یا شخص رئیس سازمان یا نهاد دولتی معرفی می کرده و با انجام جلب اعتماد کاربر بانک از آنها طلب پول و مبالغ را به حساب پول شوی خود در خارج از زندان واریز می کرده است و پول شوها مبالغ را به صورت خرید سکه برداشت می کردند.

 

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان هشدار داد: افراد زیادی در در داخل یا خارج زندان اقدام به کلاهبرداری تلفنی با وعده های دروغین برنده شدن در قرعه کشی و … دست به کلاهبرداری از افراد می کنند که نباید به آنها اعتنایی کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *