چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۸ قبل از ظهر به وقت تهران

قیچی طارمی، برگی از تاریخ لیگ قهرمانان

هر چند داشتن غریزه تنها برای تبدیل شدن به گلزنی قهار کافی نیست و شکوفایی این استعداد درونی با سختکوشی و ممارست در تمرینات میسر خواهد شد ولی مربیان فوتبال نیک می‌دانند اگر بازیکنی شم گلزنی نداشته باشد با هزاران ساعت تمرین به دست نمی‌آید. برای یک گلزن خودخواهی فضیلت محسوب می‌شود و هیچ گلزن مادرزادی از این قاعده مستثنی نیست و کارشناسان نیز به خاطر این صفت ملامتش نمی‌کنند. مهدی طارمی در فوتبال اروپا دقیقا به همین بازیکن خودخواه تبدیل شده که از کنار هیچ فرصتی برای گلزنی به سادگی نمی‌گذرد. طارمی با آن طارمی که ما در ایران می‌دیدیم زمین تا آسمان فرق کرده و آمار نیز گویای همین واقعیت است. ۲۶ بازی در لیگ پرتغال و ۱۰ گل زده و ۱۰ پاس‌گل از طارمی یک مهاجم بی‌رحم ساخته است. این بی‌رحمی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی جهان هم نمایان شده و طارمی در ۱۹۸ دقیقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا توانسته ۲ گل بزند و یک پاس‌گل بدهد. قربانیان مهاجم فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان یوونتوس و چلسی بوده‌اند؛ ۲ تیم پرآوازه در قاره سبز که برای باز کردن دروازه آن‌ها باید جزو بهترین‌ها باشی. گل طارمی به یوونتوس نتیجه هوش بالا و سماجت او بود اما گلی که به چلسی زد گلی بود که برای به ثمر رساندنش باید همه فاکتورهای یک مهاجم بی‌نقص را با هم داشت؛ یک گل بی‌نظیر که فقط می‌تواند محصول هنرنمایی یک ستاره باشد. گل طارمی به چلسی فقط یک گل ساده و پیروزی‌بخش نبود و آنهایی که سه‌شنبه تا ساعت ۱:۳۰ بیدار بودند حتما برای دقایقی از گل فوق‌العاده دیدنی مهدی طارمی آدرنالین خونین‌شان آن‌قدر بالا رفت که خواب از سرشان پرید!

قیچی طارمی، برگی از تاریخ لیگ قهرمانان

 برگی از تاریخ لیگ قهرمانان
چلسی یکی از اولین تیم‌هایی بود که ما با علی دایی لذت گل زدن به آن را تجربه کردیم. سال ۱۳۷۸ وقتی علی دایی بازیکن هرتابرلین بود؛ در آن بازی مشهور که هرتابرلین با ۲ گل علی دایی مقابل تک‌گل فرانک لبوف به پیروزی رسید، چلسی مجموعه‌ای از ستاره‌ها را داشت. اد دی‌گوی، مارسل دسایی، فرانک لبوف، دن پترسکیو، دنیس وایز، توره آندره‌فلو، جان‌فرانکو زولا، دیدیه دشام، سلستین بابایارو و… هر کدام در آن عصر برای خودشان ستاره بودند. ۲ سال پیش هم ریش‌قرمز فوتبال ایران علیرضا جهانبخش یک گل برگردان زیبا به چلسی زد؛ یکی از معدود درخشش‌های بازیکنی که هنوز هم در لیگ‌ جزیره به او امیدواریم. بعد از علی دایی و علی جهان نوبت به طارمی رسیده بود که یک‌بار دیگر هنر ایرانی را به رخ فوتبال جهان بکشد. یک برگردان بی‌نقص از پسر بوشهری فوتبال ایران که بی‌شک آماده‌ترین فوتبالیست این روزهای ماست. گل برای پورتو اما سوت پایان. حسرت ما برای ادامه دادن لیگ قهرمانان با مهدی طارمی باقی ماند اما او پرونده بازی‌هایش را به شکلی بست که بعید نیست سال دیگر با یک تیم بزرگتر در این رقابت‌ها بدرخشد. قیچی‌برگردان طارمی منجر به صعود پورتو نشد اما برای همیشه به عنوان برگی از تاریخ لیگ قهرمانان در اذهان فوتبال‌دوستان و به خصوص ما ایرانی‌ها باقی خواهد ماند. طارمی با این گل زیبا به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شد که توانسته در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.
 گل طارمی و جایزه پوشکاش
جایزه پوشکاش هر ساله به زننده زیباترین گل سال تعلق دارد. فیفا ۱۰ نامزد زیباترین گل سال را انتخاب می‌کند و هواداران فوتبال با رای خود برنده جایزه پوشکاش را معرفی می‌کنند. کریس رونالدو، نیمار، ایبراهیموویچ، خامس رودریگز و اولیور ژیرو بازیکنان مطرحی هستند که پیش از این موفق به کسب این جایزه شده‌اند. سال قبل سون‌هیونگ‌مین کره‌ای توانست به این مهم دست یابد. با توجه به حضور گسترده هواداران فوتبال ایران در شبکه‌های مجازی، در صورتی که گل زیبای قیچی‌برگردان طارمی در لیگ قهرمانان برابر چلسی در بین ۱۰ گل برتر سال باشد، او می‌تواند با حمایت هواداران فوتبال‌دوست ایرانی به مهمترین جایزه فردی تاریخ فوتبال ایران برسد و در مراسم برترین‌های فیفا جایزه پوشکاش را به دست آورد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *