سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

قیمت چانگان کارکرده چقدر است؟

چانگان خودرویی چینی است که در میان خریداران ایرانی طرفداران زیادی دارد. شرکت چانگان در چین فعالیت خود را از سال ۱۹۶۲ آغاز کرده و در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار این خودرو را به دنیای کراس‌اوورها معرفی کرد. این برند چینی تجربه مونتاژ خودروهای شرکت‌های فورد، PSA، سوزوکی و مزدا را دارد و با عرضه تعداد بالای خودرو توانسته است در رتبه چهارم خودروسازان چین قرار بگیرد. پای خودروی چانگان توسط سایپا به بازارهای داخلی باز شد. این خودروساز ایرانی با عرضه چانگان فعالیت خود را در فروش خودروهای کراس‌اوور آغاز کرده و در اولین شانس خود نیز با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد. در این مقاله به بررسی قیمت چانگان کارکرده می‌پردازیم تا شما با دید بازتری به سراغ خرید این خودرو بروید.

قیمت چانگان کارکرده چقدر است؟

بررسی فنی چانگان

پیشرانه ۱.۶ لیتری چانگان دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که قدرت ۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. برای کراس‌اووری با قد و قواره و هم‌قیمت چانگان، این قدرت موتور اصلا مناسب نیست. شتاب صفر تا صد چانگان برابر با ۱۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این نکته‌ای است که سرعت دوستان شاسی‌بلند سوار را از خرید چانگان پشیمان می‌کند. گیربکس چانگان در دو نوع دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته وجود دارد. استفاده از فناوری بلوکور در این خودرو سبب کاهش آلودگی تولیدشده و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در نسخه دستی و ۷ لیتر در نسخه اتوماتیک شود. توجه کنید که در نسخه‌های کارکرده به دلیل ضعیف‌تر شدن قطعات ممکن است این اعداد تغییر کند. پس هنگام تعیین قیمت چانگان کارکرده بهتر است دقت کافی را به کار برید.

قیمت چانگان کارکرده چقدر است؟

بررسی امکانات رفاهی چانگان

یکی از مواردی که در حفظ رفاه سرنشینان تاثیرگذار است، راحتی آن‌ها هنگام نشستن در خودرو است. بااین‌حال کابین شیک و به‌روز چانگان موفق نشده فضای کافی برای سرنشینان را فراهم کند. این امر در ردیف عقب این خودرو بیشتر به چشم آمده و باعث حذف چانگان از لیست کراس‌اوورهای خانوادگی شده است. همچنین فضای ۳۸۴ لیتری صندوق‌عقب برای کراس‌اووری در اندازه چانگان کاملا نامناسب است.

ازنظر رفاه سرنشینان چانگان نتوانسته به‌اندازه رقبای وارداتی و حتی مونتاژ شده خود عمل کند. بااین‌حال وجود امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با ورودی‌های CD و USB، سانروف، کامپیوتر سفری، صندلی ۶ حالته راننده، امکان تنظیم نور چراغ‌ها، گرم‌کن شیشه عقب، آینه‌های جانبی تاشو با چراغ‌راهنما، برف‌پاک‌کن شیشه عقب و تهویه مطبوع می‌تواند رفاه شما را تا حدی تضمین کند اما نمی‌تواند شما را راضی به پرداخت این هزینه برای قیمت چانگان کارکرده کند.

بررسی ایمنی چانگان

کسب ۴ ستاره ایمنی در آزمون موسسه چینی CN-Cap باعث شده است چانگان از رقبای هم‌قیمت و هم‌وطن خود عقب بیفتد. استفاده از ۲ کیسه هوا در نسخه دستی و ۴ ایربگ در نسخه اتوماتیک، ترمز ABS و کمکی، ایموبلایزر، قابلیت نصب ایمنی صندلی کودک، هشدار باز بودن کمربند ایمنی، سنسور پارک عقب، توزیع نیروی ترمز و کمربندهای ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع از امکاناتی است که نه‌تنها ایمنی سرنشینان بلکه تناسب قیمت چانگان با امکانات ایمنی را تضمین می‌کند. هرچند که نبود امکاناتی نظیر کروز کنترل و کنترل پایداری و کشش کار راننده را کمی سخت کرده و برای خودرویی در این رنج قیمت کمی نگران‌کننده است.

قیمت چانگان کارکرده چقدر است؟

مزایا و معایب چانگان

طراحی داخلی و خارجی چانگان یکی از مواردی است که خریداران را راضی به پرداخت قیمت اعلام‌شده برای آن می‌کند. همچنین به‌کارگیری اصول استاندارد و به‌روز در طراحی ظاهری چشم‌نواز و فضایی زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. از مزایای دیگر این خودرو می‌توان به تناسب امکانات رفاهی و ایمنی با قیمت، قیمت مناسب، کیفیت ساخت، استهلاک کم، مصرف سوخت به‌صرفه و اقتصادی و وجود سیستم کاهش حجم آلاینده‌های تولیدشده توسط خودرو اشاره کرد.

عدم تناسب وزن چانگان با قدرت تولیدی موتور از مواردی است که شما را در شیب‌های تند یا شتاب‌گیری ناامید می‌کند. علاوه بر این کوچک بودن کابین و فضای بار، خدمات پس از فروش بسیار نامناسب، کمبود قطعات، کوتاه بودن سقف، فرمان‌پذیری نامناسب در جاده‌های پرپیچ‌وخم، استفاده از متریال بی‌کیفیت در طراحی داخلی، عدم هماهنگی موتور و جعبه‌دنده در نسخه دستی، از دیگر معایبی است که کاربران چانگان به آن اشاره‌کرده‌اند.

قیمت چانگان کارکرده چقدر است؟

نظرات کاربران و کارشناسان

کارشناسان و کاربران رقبای هم‌قیمت چانگان کارکرده را پژو ۲۰۰۸، هایما S5 و S7، جک S3، دانگ‌فنگ H30 کراس، لیفان x60، ام‌وی‌ام x33s و لیفان x50 دانسته‌اند. خودروهایی که اکثرا چینی و مونتاژ داخل هستند. مشخصات فنی چانگان در مقایسه با این رقبا تقریبا یکسان است اما با توجه به افت شدید قیمت خودروهای چینی مونتاژ داخل در بازار دست‌دوم، احتمالا قیمت چانگان کارکرده از رقیبان دیگر کمتر خواهد بود. به همین دلیل می‌توان بازار دست‌دوم این خودرو را نسبت به سایر رقیبان بهتر دانست.

بسیاری از کاربران از نسخه صفرکیلومتر چانگان اظهار رضایت کرده و آن را از بسیاری از خودروهای داخلی برتر دانسته‌اند. بااین‌حال کسانی که چانگان کارکرده را خریداری کرده‌اند نیز گزارش خاصی از خرابی این خودرو اعلام نکرده‌اند. هرچند که کسانی که نیاز به تعمیر خودرو پیدا کرده‌اند، از کمبود قطعات و نبود خدمات پس از فروش مناسب به‌شدت اظهار نارضایتی کرده‌اند. درواقع می‌توان گفت نارضایتی کاربران بیشتر متوجه شرکت سایپاست تا خودروی چانگان!

نتیجه‌گیری

خرید خودروهای خارجی مونتاژ شده در داخل کشور، تجربه‌ای است که اکثر خریداران خودرو داشته و نیاز به توضیح ندارد. به‌طورکلی شرکت‌هایی نظیر کرمان موتور یا بهمن موتور که کمتر شناخته‌شده هستند خدمات پس از فروش بهتری را نسبت به ایران‌خودرو و سایپا ارائه می‌دهند. چانگان خودرویی چینی است که در موطن خود با استقبال خوبی مواجه شده و کیفیت خوبی را ارائه داده است. در نسخه‌های صفرکیلومتر مونتاژ شده نیز این کیفیت حفظ شده و برای خریداران مشکل خاصی را حتی در کیلومترهای بالا ایجاد نکرده است.

به‌طورکلی خرید و قیمت‌گذاری خودروی کارکرده مسئله متفاوتی است. قیمت چانگان کارکرده نیز نظیر سایر خودروهای امروز بازار ایران از قاعده خاصی تبعیت نمی‌کند. به دلیل اعمال محدودیت در سایت‌های خرید خودروهای کارکرده نیز نمی‌توان مقدار دقیقی از قیمت را به دست آورد. بااین‌حال رنج قیمتی اعلام‌شده برای قیمت چانگان کارکرده از رقبای مشابه کمتر بوده و ارزش خرید آن بالاتر است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *