جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

قیمت هر مترمربع مسکن ۳۲ درصد افزایش یافت

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه قیمت متوسط هر مترمربع مسکن به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۲ درصد رشد داشت، گفت: تورم اردیبهشت ۹٫۱ درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به ۹٫۷ درصد رسید و در همین مدت تورم تولید کننده به ۱۱٫۹ درصد افزایش یافت که ناشی از تحولات ارزی بود.

http://otaghasnafeiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86.jpg

پیمان قربانی در بیست و هشتمین همایش پولی و بانکی افزود: در دو ماه نخست امسال، ۲۴ هزار و ۲۰۰ معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد رشد داشته و حاکی از بازگشت رونق به این بازار است.

قربانی با اشاره به آمار منتشره درباره رشد اقتصادی نیز گفت: بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته ۳٫۷ درصد بوده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۹۶ تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشته است، خاطر نشان کرد: فصول سوم و چهارم بخش نفت رشد کاهشی داشته است. همچنین در حوزه صنعت در سال گذشته ۵٫۳ و در فصل چهارم سال، ۵٫۴ درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته قربانی، شاخص کل کارگاه های صنعت پارسال ۵٫۵ درصد و در سه ماهه چهارم نیز ۵٫۷ درصد بوده است که افزایش یافته است.

قربانی با اشاره به رشد مثبت ۱٫۴ درصدی در حوزه ماشین آلات، گفت: در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ساختمان نیز با رشد ۸ درصدی در فصل چهارم مواجه بودیم که این حرکت خوبی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نشان از بهبود معاملات دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۶۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۶۱٫۷ درصد در حوزه سرمایه در گردش بوده که نسبت به ۶۴٫۴ درصد در گذشته، با کاهش مواجه بوده ایم.

/تسنیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *