پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴ قبل از ظهر به وقت تهران

قیمت خودروهای پرفروش بر اساس مصوبه اخیر شورای رقابت

طبق مصوبه اخیر شورای رقابت، گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو به ترتیب به میزان ۰٫۴ و ۱٫۸۱ درصد مجاز به افزایش قیمت محصولات خود شده اند.

در حالی که هنوز دوماه از سال جدید نگذشته خودرو نیز از کورس افزایش قیمت ها  عقب نماند و شورای رقابت با محاسبات کارشناسانه خود، رای به افزایش ۱٫۸۱درصدی محصولات ایران خودرو و ۰٫۴درصدی محصولات سایپا داد .

این در حالی است که در فروردین ماه نیز با افزایش نرخ بیمه شخص ثالث ، خودروسازان اندکی بر بهای تولیدات خود افزوده بودند و بر این اساس بازار خودرو ظرف کمتر از ۴۵روز با ۲بار افزایش قیمت مواجه شد.

بر پایه این گزارش در محصولات گروه ایران خودرو که افزایش بیشتری نسبت به رقیب خود داشتند، خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ که تا پیش ازین با قیمت ۳۲ میلیون و ۶۶۶هزار تومان به فروش می رسید با افزایش ۵۹۰ هزار تومانی ، به ۳۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین قیمت قبلی پژو ۲۰۶ صندوقدار ۳۷ میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بوده که با افزایش ۶۷۶هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۵۸ هزار تومان می رسد.

اما تندر ۹۰ اتومات نیز با افزایش قیمت ۸۵۷هزار تومانی به ۴۸ میلیون و ۲۰۷هزار تومان رسیده است و تندر ۹۰ معمولی نیز ۶۶۸هزار تومان افزایش داشته و با بهای ۳۸ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان به فروش خواهد رسید.

همچنین در این گروه دنا با قیمت قبلی ۴۲میلیون و ۵۵۰ هزار تومان با افزایش ۷۷۰ هزارتومانی به ۴۳ میلیون و ۳۲۰هزار تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات سایپا پراید ۱۱۱ با قیمت قبلی ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت ۸۱ هزار تومانی را تجربه می کند.

همچنین تیبا sx با افزایش قیمت ۹۶ هزار تومانی اکنون با بهای ۲۴ میلیون و ۱۹۶هزار تومان به فروش می رسد و تیبا ex با افزایش ۹۸ هزار تومان به قیمت ۲۴ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان رسیده است.

بر پایه این گزارش سراتو اتومات با نرخ قبلی ۹۰ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان در زمره خودروهای گران قیمت سایپا محسوب می شود نیز طبق مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت ۳۶۴ هزار تومان خواهد داشت و به ۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می رسد.

 

براساس این گزارش البته هنوز اعلام رسمی در خصوص اعمال قیمت های جدید صورت نگرفته و مشخص نیست که تعیین این نرخ ها تا چه حد قابل قبول است.

گفتنی است زمانی که خبرنگار ما از برخی نمایندگی های مجاز این دو گروه خودروسازی  جویای وضعیت ابلاغ نرخ های جدید شد، آنها عنوان کردند که منتظر ابلاغیه هستیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *