سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

قیمت بلیت پرواز به شهر بازی ایران-پرتغال ۱۵ برابر شد

قیمت بلیت پرواز‌ها از سایر شهر‌های روسیه به «سارانسک» -میزبان مسابقه ایران و پرتغال- از یک روز پیش از شروع این بازی تا پیش از مسابقه افزایش نجومی (چهار تا ۱۵ برابر) یافته است.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/4/2/436569_963.jpg

به گزارش ایرنا، قیمت بلیت هواپیمای سفر از مسکو تا سارانسک از فردا یکشنبه تا پیش از شروع مسابقه تا چندین برابر قیمت متداول فروخته می‌شود بنابراین اگر یک طرفدار ایرانی از یک روز قبل یا ساعاتی پیش از بازی ایران و پرتغال، از هر شهری در روسیه بخواهد با هواپیما به سارانسک، محل برگزاری این بازی برود، باید ۴ تا ۱۵ برابر قیمت متداول برای خرید یک بلیت هزینه بپردازد.

پس از بازی نیز، شرایط به گونه‌ای است که باید چند برابر روال عادی، پول پرداخت کرد تا بتوان به مسکو پایتخت روسیه بازگشت.
به عبارت ساده تر، اگر طرفداران فوتبال بخواهند پس از پایان بازی یا یک روز بعد از آن شهر میزبان را با هواپیما به مقصد مسکو ترک کنند، باید افزایش نجومی قیمت‌ها را به جان بخرند.

به طور متوسط قیمت بلیت در این شرایط برای هر نفر به بیش از پنج میلیون تومان نیز می‌رسد و میزان تقاضا به حدی بالاست که در کمتر از یک ساعت تمامی بلیت‌ها فروخته می‌شود.
برخی از کارشناسان و مسئولان آژانس‌های هواپیمایی در روسیه به خبرنگار ایرنا گفته اند که این شرایط برای همه طرفداران فوتبال در زمان بازی‌ها در ۱۱ شهر روسیه بوجود می‌آید چرا که به دلیل افزایش تقاضا، هزینه‌های بلیت‌ها به صورت شناور افزایش می‌یابد.

«آناستازیا ایستویا» یکی از نمایندگان فروش بلیت با بیان اینکه البته هر چه تعداد طرفداران یک کشور بیشتر باشد قطعا بلیت‌ها نیز گرانتر می‌شوند، چون تقاضای بیشتری بوجود می‌آید، در این باره توضیح داد: ما همه جا ایرانی‌ها را با پرچم هایشان می‌بینیم و بازی‌های ایران با سایر تیم‌ها رکورد حضور طرفداران در ورزشگاه‌ها را هم می‌شکند، بنابراین به نظر من زمان بازی ایران، هزینه پرواز‌ها به بیشترین حد می‌رسد.

وی گفت: تعداد پرواز‌ها محدود است و در طول سه روز، ده‌ها هزار نفر می‌خواهند وارد یک شهر و از آن خارج شوند، طبیعی است که شرکت‌های هواپیمایی، هتل داران و سایر شرکت‌های حمل و نقل به خوبی از این موضوع با خبر باشند.

وی ادامه داد: پیک سفر به شهر‌های میزبان جهام جهانی سه روز است و بعد از آن قیمت بلیت‌ها در این شهر‌ها به شرایط عادی باز می‌گردد و می‌توان پرواز‌هایی با قیمت مناسبت پیدا کرد.
ایستویا با بیان اینکه این مساله برای روس‌ها نیز مشکلاتی بوجود آورده است، گفت: چاره‌ای نیست، برگزاری جام جهانی کار هر کشوری نیست و روس‌ها می‌دانند برای نشان دادن چهره واقعی از کشور خود باید از خود گذشتگی داشته باشند.

پیشتر مقامات روسیه مدعی شده بودند که حمل و نقل رایگان برای تردد در شهر‌های میزان جام جهانی تدارک دیده اند و دارندگان کارت‌های هواداری می‌توانند از قطار‌های بین شهری به صورت رایگان استفاده کنند.
اما مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که پیش پیش بلیت تمامی قطار‌های رایگان فروخته شده است و در شهر‌های میزبان پس از گذشت پیک بازی‌ها (یک روز قبل از مسابقه – روز مسابقه – یک روز بعد از مسابقه) مترو نیز از حالت رایگان در سایر شهر‌های روسیه به استثنا مسکو برای دارندگان کارت‌های هواداری خارج می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *