پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

قیمت آجیل و شیرینی برای شب یلدا

http://persian-star.net/1392/12/24/Ajil.jpg

خبرگزاری ایسنا: در آستانه شب یلدا، بازار آجیل و شرینی‌جات با رونق همراه شده و در میان انواع محصولات مغز فندق، بادام هندی، گردو و میوه خشک از گران‌ترین محصولات و کشمش، نخودچی و بادام زمینی جزو ارزان‌ترین اقلام به حساب می‌آیند. بازار انواع آجیل، شیرینی و شکلات در آستانه شب یلدا داغ شده و رفت و آمد و جنب و جوش خاصی پیدا کرده است، هر چند که به گفته برخی از فروشندگان  میزان تقاضا نسبت به سال‌های قبل‌ پایین‌تر آمده است اما با این وجود بازار این محصولات نسبت به دیگر ایام و مقاطع سال از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.

 

بررسی وضعیت قیمت‌ انواع شیرینی و آجیل در سطح شهر نشان از ثبات نسبی و عدم تغییر قیمت بیشتر اقلام در مقایسه با قیمت‌های اسفند ماه سال گذشته دارد. به گفته فروشندگان آجیل بازار ظرفیت افزایش تقاضا را ندارد و پیشبینی می‌کنند که قیمت‌ها در حداقل در آینده نزدیک به سمت افزایش نرود.

 

رویین‌تن – مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی- درباره وضعیت بازار و عرضه محصولات مختلف آجیل گفت که انواع خشکبار به غیراز دو محصول بادام هندی و فندق از وضعیت مناسبی از نظر تولید، عرضه و قیمت برخوردارند و هیچ مشکلی برای بازار شب یلدا وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد که قیمت انواع آجیل و خشکبار در سال جاری به مراتب بهتر و ارزان‌تر از پارسال است، چرا که به گفته وی فاصله قیمت محصول باغداران تا بازار مصرف چندان زیاد نیست و همین عامل، سبب شده رقابت در بازار با توجه به تنوع و تکثر محصول افزایش یابد.

 

البته بررسی قیمت‌ها از سطح شهر تقریبا در بیشتر اقلام حاکی از ثبات در مقایسه با ماه‌های قبل است و نه کاهش قیمت. در مورد شیرینی و شکلات هم تقریبا همین شرایط وجود دارد و به جز مورد که درصدی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند سایر اقلام تغییر قیمتی نسبت به قیمت‌های اسفند سال قبل نداشته‌اند.

 

آخرین مشاهدات و بررسی ها از بازار آجیل نشان می‌دهد که مغز فندق و گردو که به ترتیب هر کیلوگرم آن ۷۵ و ۷۰ هزار تومان و همچنین توت خشک با قیمت کیلویی ۸۰ هزار تومان گران‌ترین محصولات آجیل در بازار شب یلدا به حساب می آیند.

 

همچنین در میان سایر اقلام که بیشترین عرضه را در بازار دارند، انواع پسته بین کیلویی ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان، بادام خام کیلویی ۶۳ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۷۰ هزار تومان، بادام زمینی کیلویی ۲۵ هزار تومان، تخمه آفتاب گرnان کیلویی ۱۵ هزرا تومان، تخمه کدو کیلویی ۳۳ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه هندوانه کیلویی ۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

از سوی دیگر فندق با پوست کیلویی ۵۰ هزار و  انجیر ۶۰ هزار تومان قیمت دارد و نخودچی و کشمش که جزو ارزان‌ترین این محصولات هستند به ترتیب کیلویی ۱۲ و ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

همچنین در بازار شرینی جان و شکلات، به طور متوسط هر کیلوگرم باسلوق ۱۱ هزار تومان، گز کیلویی ۱۳ هزار تومان، ‌ انواع سوهان‌های ساده و عسلی کیلویی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، شکلات کاکائویی کیلویی ۳۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان، ‌ پای سیب کیلویی ۱۸ هزار تومان، شیرینی کشمشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شیرینی پاپیونی کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی دانمارکی کیلویی ۹۶۰۰ تومان قیمت دارد.

1098982_408.jpg

1098981_160.jpg

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *