جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۵ قبل از ظهر به وقت تهران

قیمت‌ ها به قبل از افزایش دلار برمی‌گردد؟

در حالی که نرخ دلار در روزهای گذشته به بالاترین حد خود رسیده بود، بازار رایانه و موبایل و برخی دیگر از کالاهای دیجیتالی و حتی فروشگاه‌های آنلاین هم تحت تاثیر این افزایش قرار گرفتند؛ به طوریکه برخی فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند و برخی هم خرید و فروشی نداشتند. فروشگاه‌هایی هم که همچنان اقدام به مبادله کالا می‌کردند، مدت زمان زیادی از افزایش نرخ دلار نگذشته، با این توجیه، قیمت‌های خود را افزایش دادند.

http://eghtesadoma.com/files/fa/news/1396/9/22/24298_543.jpg

اگرچه این افزایش نرخ دلار در مدت زمان کوتاهی رخ داد و همین موضوع باعث شد در پایان روز ۲۰ فروردین که قیمت دلار به ۶۰۰۰ تومان هم رسیده بود، جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز تشکیل شده و با تک‌نرخی شدن دلار، قیمت قانونی ۴۲۰۰ تومان اعلام شود؛ با این وجود تحلیلگران می‌گویند به نظر نمی‌رسد همان افزایش ناگهانی که موجب افزایش قیمت کالاهای دیجیتالی شده بود، با کاهش ناگهانی قیمت دلار، قیمت کالاها را به پیش از این نوسانات برگرداند.

میثم دادخواه، کارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات گفت: اگر قیمت دلار به ثبات برسد، بازار معمولا به حالت عادی برمی‌گردد اما وقتی روند صعودی باشد، شاید قسمتی از فروشندگان از این که کالای خود را بفروشند و دیگر نتوانند وارداتی به آن تعداد داشته باشد، نگران ‌شوند و بنابراین از فروش کالا امتناع کنند. فروشنده می‌تواند کالایش را نفروشد و کسی نمی‌تواند او را مجبور به فروش کند. بازار باید با دموکراسی کنترل شود نه با دیکتاتوری./ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *