جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

قصاص شَوم راحت ‌ترم!

درگیری دو دستفروش بر سر جای بساط بلال با قتل پایان گرفت. متهم دیروز در جلسه محاکمه‌اش خواستار قصاص خود شد.

قصاص شَوم راحت ‌ترم!

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ۲۳ مرداد سال ۹۸، مرد بلال‌فروش یکی از دوستانش را که به هواخواهی از او با دستفروش دیگری در پارکی در غرب تهران درگیر شده و چاقو خورده‌بود به بیمارستان رساند اما جوان مجروح به نام کاوه ساعتی بعد جان‌باخت.
با اطلاعاتی که دوست کاوه از ضارب در اختیار ماموران پلیس قرار داد، ماموران موفق به دستگیری متهم شدند و او به درگیری منجر به قتل بر سر جای بساط دستفروشی اعتراف کرد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و روز گذشته متهم به‌نام شاهین پای میز محاکمه رفت.
در ابتدای جلسه رسیدگی اولیای‌دم درخواست قصاص متهم را کردند، سپس شاهین در دفاع از خود گفت: «اتهامم را قبول دارم. من از پنج‌سالگی در خیابان‌ها بزرگ شدم و خانواده‌ای ندارم. برادر و مادرم فوت کردند و پدرم من را رها کرد. با زباله‌گردی و سرقت روزگارم را می‌گذراندم اما سال ۹۳ توبه کردم و به جنگ داعش رفتم. وقتی برگشتم برای این‌که خرج زندگی‌ام را دربیاورم، دستفروشی را شروع کردم و مدت‌ها بود در محل مشخصی بساط بلال و چای و قلیان پهن می‌کردم. این اواخر دوستم نزدیک بساط من دستفروشی می‌کرد و او هم بلال می‌فروخت. روز حادثه بساط من را به‌هم ریخت و با هم درگیر شدیم. برای این‌که او را بترسانم چاقویی پرتاب کردم. دوستش کاوه به هواخواهی او آمده بود که یکدفعه چاقو به او اصابت کرد.»
متهم در دفاع آخر گفت: قصد قتل نداشتم و حالا به‌خاطر تمام سختی‌هایی که کشیدم راحت‌ترم که قصاص شوم.
قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *