سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

قربانیان گروگانگیری‌های مرگبار +تصاویر

بنیتا، یکی از قربانیان گروگانگیری بود که قبل از آنکه پلیس عاملان آن را دستگیر کند به کام مرگ کشیده شد. 

عامل این گروگانگیری با دیدن خودروی روشن در کنار خیابان پشت فرمان نشست و خودرو را در حالی که کودک هشت ماهه داخل آن بود سرقت کرد.

 

سارق شیشه‌ای، خودرو را درحالی که بنیتا داخل آن بود در محلی خلوت رها کرد و دخترک به کام مرگ کشیده شد. اما بنیتا تنها قربانی ماجراهای گروگانگیری نیست.

 

گزارشی را که می‌خوانید خلاصه‌ای از پرونده‌های گروگانگیری است که قبل از دستگیری متهمان، افراد ربوده شده به کام مرگ کشانده شدند.

 

شکنجه‌های مرگبار گروگان ۵۳ ساله

 

شاید یکی از مهم ترین پرونده‌های سال ۸۵ را بتوان گروگانگیری مرد ۵۳ ساله‌ای بیان کرد که قربانی این گروگانگیری، پس از دستگیری متهم پیدا شد، اما کارآگاهان جنایی با جسد او در حالی که به شدت شکنجه شده بود، مواجه شدند.

 

ماجرا از این قرار بود که اوایل مرداد ۸۵ آدم ربایی ۵۰ میلیونی به پلیس گزارش شد و کارآگاهان با آموزش‌های لازم به خانواده مرد میانسال، متهم را سر قرار صوری کشاندند.

 

مرد جوانی به همراه یک پیک‌موتور سوار بدون آنکه اطلاعی از محاصره منطقه از سوی پلیس جنایی تهران داشته باشد، سر قرار حاضر شد. او در حالی که مشغول دریافت کیف حامل پول در خواستی‌اش از خانواده گروگان خود بود، ناگهان خود را در محاصره پلیس دید و به دام افتاد.

 

متهم در تحقیقات اعتراف کرد با گروگان ۵۳ ساله اش در جمعی آشنا شده و سه روز قبل از دستگیری او را به خانه بزرگی که از قبل آن را اجاره کرده بود،کشانده است.

 

گروگان جوان با تهدید کلت کمری گروگانش را به صندلی می‌بندد و او را وادار می‌کند با خانواده اش تماس بگیرد و از آنها مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای آزادی اش بخواهد.

 

متهم جوان، آدرس محل نگهداری قربانی اش را به ماموران داد اما کارآگاهان زمانی که به محل رسیدند با جسد مرد میانسال مواجه شدند که داخل یکی از اتاق‌ها به صندلی طناب‌پیچ شده و با اصابت ضربات کارد به قتل رسیده بود.

 

گروگانگیری فوتبالیست جوان

 

امید دربندی یکی از قربانیان گروگانگیری بود که قبل از دستگیری متهمان به کام مرگ کشانده شد. ۱۵ مرداد ۹۲ ربوده شدن پسری ۲۲ ساله از سوی پدرش به پلیس اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که پسر فوتبالیست سوار بر خودروی خود خانه را ترک کرده بود اما هرگز بازنگشت.

 

پدر امید در تماسی که گروگانگیران با او داشتند ۱۰ میلیون تومان به آنها پرداخت کرد و زمانی که دید پسرش آزاد نشده به ناچار به پلیس مراجعه کرد.

 

درحالی که بررسی‌ها برای یافتن پسر جوان ادامه داشت جسد حلق‌آویز شده او داخل چاهی در منطقه کشاورزی کشف شد. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این‌که در پرونده‌ای جداگانه متهمان به قتل دو مرد ثروتمند بازداشت شدند.

 

آنها قربانیان خود را به بهانه خرید عتیقه به محل قرار کشانده و آنها را به قتل می‌رساندند. در ادامه بررسی‌ها مدارکی به‌دست آمد که نشان می‌داد عاملان قتل مردان ثروتمند، متهمان اصلی پرونده امید دربندی هستند.

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , گروگانگیری‌

گرچه متهمان تا به حال به قتل اعتراف نکرده اند اما سرنخ‌ها و مدارکی که در تحقیقات به‌دست آمده ثابت می‌کند آنها در قتل پسر فوتبالیست نقش داشته‌اند.

 

راز سر به مهر محمدامین

 

محمدامین، پسر پنج ساله‌ای است که به طرز مرموزی ربوده شد و با مرگ گروگانگیر راز این گروگانگیری برای همیشه مخفی ماند.

 

پسر بچه زمانی که مقابل خانه شان منتظر بود تا پدرش بیاید و او را به کلاس ژیمناستیک ببرد ناپدید شد و تلاش‌ها برای یافتن او به جایی نرسید.

 

مدتی بعد از این ماجرا، مرد ناشناسی زنگ زد و درخواست ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی گروگان را از خانواده اش کرد.

 

در ادامه تحقیقات شخصی در این رابطه دستگیر شد و به کودک ربایی اعتراف کرد اما محل نگهداری کودک را برملا نکرد و درحالی‌که هنوز چند ساعت از دستگیری این مرد نگذشته بود او ناگهان بیهوش شد و وقتی پزشکان او را معاینه کردند جان باخته بود. اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه تحقیقات زن جوانی دستگیر و مدعی شد متهمی که فوت کرده محمدامین را به قتل رسانده و در چاه‌های کشاورزی اطراف جوین انداخته است.

 

با اعتراف زن جوان کارآگاهان به جست و جو برای یافتن جسد محمد امین پرداختند، اما هرگز جسدی پیدا نشد.

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , گروگانگیری‌

در ادامه نیز مرد دیگری بازداشت شد اما او نیز اطلاعاتی در رابطه با محل نگهداری محمد امین در اختیار کارآگاهان قرار نداد.

 

تحقیقات برای یافتن پسر پنج ساله همچنان ادامه دارد درحالی که پلیس هنوز نمی‌تواند با اطمینان کامل بگوید که پسرک به قتل رسیده است یا نه.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *