شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴ قبل از ظهر به وقت تهران

قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری ارتش آمریکا با مایکروسافت

http://media.sarpoosh.com/images/9706/97-06-c18-1658.jpg

هدست واقعیت افزوده هولولنز (Hololense) در حال حاضر توسط ارتش های مختلف در دنیا برای آموزش و تمرین نیروها مورد استفاده قرار می گیرد. اما ارتش آمریکا به تازگی قراردادی با مایکروسافت (سازنده هولولنز) منعقد کرده که طبق آن، هدست مورد بحث در شرایط جنگی و برای عملیات های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری ارتش آمریکا با کمپانی مایکروسافت که در راستای به روزرسانی نیروهای نظامی ایالات متحده تنظیم شده، قرار است برای افزایش کشندگی سربازان در میدان جنگ، توانایی تشخیص هدف، تصمیم گیری و درگیر شدن را پیش از آگاهی دشمن از شرایط فراهم کند. تعداد هدست های سفارش داده شده حداقل ۱۰۰ هزارتا اعلام شده است .

ارتش برای هدست واقعیت افزوده مورد نظر الزاماتی دارد که عبارت اند از امکان دید در شب، سنجش تنفس و علائم حیاتی، محافظت از گوش ها و پایش ضربات وارده به سر. البته مشخص نیست مایکروسافت چگونه می خواهد الزامات مذکور را در هولولنز پیاده سازی کند.

هدست واقعیت افزوده هولولنز هیچوقت به صورت عمومی عرضه نشد و بیشتر توسط شرکت های مختلف به عنوان ابزاری برای تولید، آموزش، بازاریابی و سایر اهداف سازمانی مورد استفاده قرار گرفت. هدست مورد بحث همچنین توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی نیز برای تمرینات خاص استفاده شده است./بلومبرگ

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *