پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

قدرت نمایی نظامی چین مقابل تهدیدات امریکا

همزمان با تهدیدات لفظی امریکا علیه چین، مقامات نظامی این کشور اولین رزمایش ناوهواپیمابر خود را با به پرواز درآوردن جنگنده ها از روی عرشه در خلیج بوهای در شمال این کشور برگزار کرد

http://217.218.67.233/photo/20161027/d399dcf1-390b-4675-bfb8-acdf351e4394.jpg

همزمان با اوج گیری حملات لفظی آمریکا علیه چین و تهدید به رویارویی با پکن در دریای جنوبی، چین اولین رزمایش ناوهواپیمابر خود را با به پرواز درآوردن جنگنده ها از روی عرشه در خلیج بوهای در شمال این کشور برگزار کرد

به گزارش ایرنا، خبر برگزاری این رزمایش زمانی اعلام می شود که «هری هریس» فرمانده نظامیان آمریکا در اقیانوس آرام گفته است برای حفاظت از آزادی کشتیرانی در دریای جنوبی آماده رویارویی با چین است.
وی در باره افزایش بودجه نظامی تایوان نیز اظهار داشت، نشانه ای از احتمال فروش تسلیحات به تایوان در دولت ترامپ وجود دارد.
وزارت امورخارجه چین امروز (جمعه) با انتشار بیانیه ای این اظهارات را به شدت مورد انتقاد قرار داد و به واشنگتن در خصوص مسایل تایوان و دریای جنوبی هشدار داده است.
همزمان تلویزیون مرکزی چین که به شکل کم سابقه ای این رزمایش را پخش کرده است، نشان می دهد که کشتی ها و ناوهای دیگری نیز در اطراف ناو هواپیمابر چین در حال برگزاری یک رزمایش بزرگ هستند.
روزنامه «ژاپن تایمز» نیز در گزارشی نوشت که با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین در دریای جنوبی و طرح مساله تایوان به نظر می رسد که پکن در حال نشان دادن بازوی نظامی خود به واشنگتن است.
تلویزیون چین گزارش داد که در کنار حضور کشتی های نیروی دریایی، جنگنده های چین نیز از روی عرشه ناو پرواز کرده و نزدیک به ۱۰ فروند موشک هوا به هوا و هوا به کشتی شلیک کرده اند.
تلویزیون چین تصاویری از پرواز جت های جنگنده جی ـ ۱۵ این کشور برای نخستین بار پخش کرده و دریادار « چن یویه چی » فرمانده ناو هواپیمابر لیایونینگ چین این رزمایش را برای تقویت توان رزمی نیروی دریایی و هوایی بسیار مهم و اساسی توصیف کرده است.
برخی گزارش های دریافتی حاکی است که چین برای اجرای برنامه ایجاد منطقه شناسایی ویژه هوایی در دریای جنوبی با هدف مقابله با افزایش تهدیدهای نظامی آمریکا در این دریا آماده می شود.
پس از تنش های مشابه میان چین و ژاپن در دریای شرقی، پکن اقدام به ایجاد منطقه ای در این دریا کرد که بر اساس آن لازم است کشورها برنامه پرواز هواپیماهایشان را از این منطقه در محدوده زمانی مشخص به اطلاع چین برسانند.
گزارش برخی از نشریات دفاعی به نقل از منابع آگاه در ارتش چین بر این اساس است که پس از ۲سال از برقراری منطقه مذکور با عنوان « آ دی آی زد » در دریای شرقی حالا چین برای ایجاد یک منطقه دیگر در دریای جنوبی آماده شده است.
با این وصف به نظر می رسد که چین بر اساس شرایط امنیتی، میزان حضور نظامی آمریکا در منطقه و همچنین مناقشات با همسایگان در دریای جنوبی، ایجاد منطقه شناسایی دریای جنوبی را اعلام خواهد کرد.
روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ به نقل از منابعی که به نام آنها اشاره نکرده آورده است: اگر آمریکا بخواهد از لحاظ نظامی چین و حق حاکمیت این کشور را در دریای جنوبی به چالش بکشد، محدوده شناسایی ویژه هوایی برقرار خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *