پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

قتل همسر به دلیل ارتباط نامشروع

مجله انلاین دوستان :   مردی که همسرش را به دلیل ارتباط نامشروع با مردی غریبه به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم در آستانه آزادی قرار گرفت.

١٩ دی ٨٩ ماموران پلیس آگاهی تهران از وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در خانه‌ای در تهرانپارس باخبر شدند. با حضور آنها در محل مشخص شد مردی همسرش را در یک درگیری با ضربه جسم سخت به قتل رسانده است. ماموران همزمان با انتقال جسد تحقیقات برای دستگیری متهم را آغاز و او را سه روز بعد دستگیر کردند.
بهنام ٣۶ ساله پس از دستگیری به پایگاه دهم ویژه قتل منتقل شد و پس از تشکیل پرونده مورد بازجویی قرار گرفت. او که به مواد مخدر اعتیاد داشت علت قتل همسرش را مسائل ناموسی اعلام کرد و در شرح حادثه گفت: «من ١٧ سال بود با همسرم زندگی می‌کردم. او دختر خاله من بود. مدتی پیش متوجه شدم او به شیشه اعتیاد پیدا کرده و با مردی دیگر هم ارتباط دارد.

تصمیم گرفتم ماجرا را بی‌سر و صدا حل کنم برای همین قرار شد از هم جدا شویم اما او به خاطر مساله مهریه می‌خواست از من کلاهبرداری کند. سر همین موضوع با هم مشکل داشتیم تا اینکه روز حادثه درگیری‌‌مان بالا گرفت. همسرم به دلیل مصرف شیشه از نظر روحی مشکل داشت. کلی داد و بیداد کرد و من هم با یک قوطی اسپری به سرش زدم و با یک قوطی ادکلن هم چند ضربه به پهلویش وارد کردم. او به اتاقش رفت و خوابید اما چند ساعت بعد که بیدار شد روی زمین افتاد و فوت کرد.»

با ثبت اعترافات متهم، پرونده تکمیل و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. بهنام که با تقاضای قصاص از سوی خانواده همسرش روبه‌رو شده بود اما این‌بار اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: «روز حادثه همسرم چند بار سرش را به دیوار کوبید و خودزنی کرد. سر و صورتش خونی شده بود. گریه می‌کرد.

من دلم برایش سوخت و به اتاقش رفتم تا موضوع را حل کنم اما او بار دیگر داد و بیداد کرد. شیشه ادکلن و قوطی اسپری که من با آنها به پهلو و سر همسرم ضربه وارد کردم کوچک بود. من حتی به سر خودم هم چند بار ضربه زدم که باعث شد قوطی اسپری له شود.» با اینکه متهم اتهام قتل عمد را انکار کرده بود اما قضات دادگاه با استناد به اعترافاتش در بازجویی‌ها و مدارک موجود، او را در وقوع قتل مجرم شناخته و حکم قصاص نفس صادر کردند. با تایید این رای در دیوان عالی کشور، متهم در آستانه اعدام قرار گرفت اما سرانجام موفق شد رضایت اولیای دم را جلب کند و از طناب‌دار رهایی یابد.  صبح دیروز بهنام را که اکنون ۴١ ساله شده از زندان رجایی شهر به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده آوردند تا این‌بار از جنبه عمومی جرم قتل محاکمه شود.

با آغاز جلسه دادگاه، متهم گفت: «پدر و مادرم با پرداخت مبلغی موفق شدند رضایت خانواده همسرم را بگیرند. دختر من الان ٢٠ ساله شده. پدر و مادرم هم در این مدت که زندان بودم چند بار قلب‌شان را عمل کرده‌اند. من قبل از زندانی شدن به تریاک اعتیاد داشتم اما حالا پاک شده‌ام. تقاضای عفو و بخشش دارم.» در پایان جلسه دادگاه، قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و حکم متهم را صادر کردند. او به‌زودی و پس از پنج سال حبس، از زندان آزاد خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *