پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

قتل مزاحم همسر با ضربه‌ داس

مردی که یکی از آشنایان خود را با ضربه‌های داس به قتل رسانده در بازجویی‌ها انگیزه خود از ارتکاب به جرم را مزاحمت مقتول برای همسرش اعلام کرد.

رسیدگی به این پرونده از چندی پیش با اطلاع ماموران پلیس از وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در یکی از روستاهای گلوگاه مازندران و انتقال مجروح به بیمارستان، آغاز شد.
با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد که مردی ٣۵‌ساله با ضربه‌های داس، یکی از مردان فامیلش – مجروح – را از ناحیه سر و صورت به‌شدت مضروب کرده است.  در حالی که تحقیقات برای شناسایی ضارب آغاز شده بود، از بیمارستان خبر رسید که مضروب به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
به این ترتیب موضوع پرونده به «قتل‌عمد» تغییر کرد و کارآگاهان ویژه جرایم جنایی مسوول رسیدگی به آن شدند. آنها در تحقیقات خود متوجه شدند که مقتول پیش از درگیری به خانه یکی از آشنایان خود رفته بود. با به دست‌آمدن این سرنخ، ماموران به خانه متهم اعزام شدند و در کمتر از یک ساعت از وقوع قتل، او را دستگیر کردند.
متهم که مردی ٣۵ ساله است در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه ارتکاب به آن را ایجاد مزاحمت مقتول برای همسرش دانست و گفت: «مقتول از آشنایان من است. او از چند وقت پیش با تماس‌های تلفنی، مزاحم همسرم شده بود. از این کار او خیلی عصبانی شده بودم برای همین نقشه‌ای کشیدم و او را به خانه‌ام دعوت کردم. وقتی آمد، به خاطر مزاحمت‌هایش با هم درگیر شدیم و من با ضربه‌های داس او را مجروح کردم. پس از آن با اورژانس تماس گرفتم تا بیایند او را به بیمارستان ببرند. ساعتی بعد از فوت او با خبر شدم.» با ثبت اعترافات متهم، ماموران او و همسرش را برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع قتل منتقل کردند تا به این ترتیب جزییات پرونده تکمیل و برای صدور حکم در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد.
دستگیری عامل نزاع مرگبار در نوشهر
همزمان با رسیدگی به پرونده «قتل به دلیل مزاحمت برای همسر»  ماموران پلیس آگاهی نوشهر مازندران نیز موفق شدند عامل درگیری و قتل جوانی ٢٢ ساله را دستگیر کنند.
شامگاه ششم اردیبهشت امسال، نزاع دو پسر جوان با ضربه‌های چاقو به جراحت شدید یکی از آنها منجر شد.  با اطلاع پلیس از وقوع حادثه به سرعت تیمی از کارآگاهان به بیمارستان اعزام و متوجه شدند که مجروح به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و متهم نیز پا به فرار گذاشته است. آنها پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل دادند و موفق شدند با سرنخ‌های به دست آمده در تحقیقات از شاهدان حادثه، پس از ٢۴ ساعت، مخفیگاه متهم را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.
متهم مردی ٣٠ ساله است که در بازجویی‌ها به نزاع و قتل با چاقو اعتراف کرد تا به این ترتیب، همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *