پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

قتل مرموز در تصادف ساختگی

راننده جوان که متهم است در یک تصادف ساختگی مردی را زیر گرفته و به قتل رسانده است، صبح دیروز وقتی پای میز محاکمه ایستاد منکر اتهام خود شد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/5/3/10287557_374.jpg

به گزارش «ایران» براساس اوراق این پرونده ۲۹ تیر سال ۹۶ در پی یک حادثه رانندگی مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه در محل حادثه حضور یافتند و درنخستین تحقیقات مشخص شد که یک دستگاه پژو ۲۰۶ با مرد میانسالی کنار خیابان تصادف کرده و از صحنه متواری شده است.
در نگاه اول به نظر می‌رسید که این تصادف غیرعمدی است اما مدارکی در صحنه حادثه به‌ دست آمد که نشان از عمدی بودن تصادف داشت. مرد ۶۵ ساله بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت و پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد که راننده خودروی پژو ۲۰۶ پس ازبرخورد عمدی با مرد میانسال از صحنه متواری شده است اما از آنجا که شماره پلاک خودرو خوانا نبود تحقیقات میدانی آغاز شد و تعدادی از شماره‌های مشابه پلاک خودرو به دست آمد تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی پلاک بیش از ۵۷۰۰ خودرو سرانجام موفق به شناسایی راننده فراری شدند. از سویی در جریان تحقیق از خانواده مقتول نیز مشخص شد که وی ۱۳ سال قبل زمینی داشته که افراد ناشناسی با سند‌سازی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در ملک او کرده بودند. مرد میانسال نیز شکایت کرده و دادگاه با محکوم کردن افراد سندساز آنها را مجبور به پرداخت جریمه چند میلیاردی و بازپس دادن ملک مرد سالمند کرده‌اند که همین مسأله باعث کینه و اختلاف بین آنها شده بود. سرانجام روشن شد که صاحب خودرو پژو ۲۰۶، همان مردی بود که در پرونده سندسازی محکوم شناخته شده بود. بنابراین جعفر بازداشت شد و زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به قتل اعتراف کرد.
او گفت: بعد از اینکه دادگاه حکم علیه من صادر کرد، تصمیم به انتقام گرفتم و با همدستی یکی از دوستانم نقشه‌ای را طراحی کردیم. می‌خواستم با تصادف ساختگی از مرد میانسال انتقام بگیریم و برای همین شب حادثه از محل کار این مرد او را تعقیب کردیم. هنگام تعقیب، وی سوار بر خودرو مزدا ۳ خود شد اما در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد. هنگامی که از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند با خودرو به او زده و از محل متواری شدیم. به‌دنبال اعتراف متهم، همدست او هم بازداشت شد و هر دو در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران که به ریاست قاضی توکلی و با حضور قاضی محمدی مستشار دادگاه تشکیل جلسه داده بود پای میزمحاکمه ایستادند. درآغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص هر دو متهم شدند سپس متهمان به ترتیب پای میز محاکمه ایستادند، متهم ردیف اول در اظهاراتش به قضات دادگاه گفت: از ۱۲ سال قبل به خاطر اختلاف ملکی با مقتول درگیر بودیم، او در جریان فروش یکی از ملک‌هایش سر من کلاه گذاشته بود اما من در مرگ وی بی‌گناهم. او درجریان تصادفی که پیش آمد کشته شد. سپس قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به قصاص و متهم ردیف دوم را به حبس محکوم کردند اما این حکم در دیوانعالی کشور شکسته شد و سرانجام بار دیگر صبح دیروز در شعبه هشتم پرونده روی میز قضات قرار گرفت.
در ابتدی جلسه بار دیگر خانواده مقتول خواستار اشد مجازات برای دو متهم شدند سپس دو متهم که یکی از آنها از زندان و دیگری هم که با قرار وثیقه آزاد بود پای میز محاکمه ایستادند، متهم ردیف اول این بار نیز منکر اتهام قتل شد، دوستش نیز به دادرسان گفت: من در قتلی که دوستم مرتکب شده هیچ نقشی نداشتم و به اصرار از من خواست که در کنار او باشم. درپایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند تا پس از بررسی دقیق محتوای پرونده درباره سرنوشت این دو متهم حکم صادر کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *