جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

قتل عام ۱۲۰ غیر نظامی سوری توسط جنگنده‌ های فرانسه

سوریه در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت محکومیت جنایت جنگنده های فرانسه در «منبج» را که به کشته شدن بیش از ۱۲۰ غیرنظامی منجر گردید، خواستار شد.

 دمشق از کشته شدن دست کم ۱۲۰ غیرنظامی در حملات هوایی روز سه شنبه جنگنده های فرانسوی وابسته به ائتلاف بین المللی ضدداعش به روستای طوخان الکبری در شمال شهر منبج سوریه خبر داد.

در همین راستا وزارت امور خارجه سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواست جنایت جنگنده های فرانسه در روستای طوخان الکبری در شمال شهر منبج را محکوم کنند.

در دو نامه ای که از سوی وزارت خارجه سوریه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال گردیده آمده است: حمله جنگنده های فرانسه به شهادت ۱۲۰ غیرنظامی که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند منجر شد و گزارشات وارده از این مکان حاکی از آن است که سرنوشت ده ها غیرنظامی دیگر که همچنان زیر آوار منازل خود هستند نامعلوم است.

این نامه می افزاید: این حمله فرانسه تنها یک روز پس از تجاوز جنگنده های آمریکایی که شهر منبج را مورد بمباران شدید قرار داده و به شهادت بیش از ۲۰ غیرنظامی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر گردید و اغلب قربانیان آن زنان و کودکان بی گناه بودند صورت می گیرد.

مقامات سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته اند این جنایت را محکوم کنند. همچنین از شورای امنیت خواسته شده است به مسئولیت های خود برای حفظ صلح و امنیت از طریق اتخاذ اقدامات علیه کشورها و سازمان های حامی تروریسم عمل نماید.

وزارت خارجه سوریه همچنین تصریح کرد که اینگونه جنایات دولت سوریه را از تداوم عمل به وظایف خود برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای تحقق راهکار سیاسی بحران موجود از طریق گفتگوی سوری-سوری و بدون دخالت خارجی که منجر به ریشه کنی تروریسم می شود منصرف نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه عنوان کرد که بعد از گذشت حدود ۶ سال از شعله ور شدن جنگ در سوریه دولت این کشور تاکید می کند که هرکس از تلاش هایش برای ریشه کنی تروریسم حمایت نمی کند از تروریسم علیه خواسته های مردم سوریه و ملت های منطقه و جهان پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که فعالان سوری پیش از این از کشته شدن دست کم ۵۶ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضدداعش به شمال شهر منبج که تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد خبر داده بودند. این فعالان اعلام کردند که در میان قربانیان ۱۱ کودک مشاهده می شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *