جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵ قبل از ظهر به وقت تهران

قتل در ایران ، محاکمه در آلمان! +عکس

مرد میانسال که پس از قتل در ایران به آلمان گریخته بود بزودی در دادگاه نورنبرگ پای میز محاکمه خواهد ایستاد.دولت آلمان با توجه به نبود قانون استرداد مجرمان میان ایران و آلمان از فرستادن متهم به ایران خودداری کرد.

http://www.ion.ir/content/modulefile/file/1075185.jpg?width=800&height=600&bgcolor=eee

به‌ گزارش  «ایران»، عصر جمعه ٢٧ آذرسال ۹۴ تیراندازی در یکی از خیابان‌های نازی آباد به مأموران کلانتری اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد راهی محل شدند، بررسی‌های میدانی حکایت از مجروح شدن یک پدر و پسر در جریان درگیری با چند نفر داشت اما در نهایت پسر جوان به‌نام «پیمان» در بیمارستان تسلیم مرگ شد.

یکی از شاهدان به پلیس گفت: مرد میانسالی به‌ نام «بهرام» به همراه دوستانش به محل ما آمدند. آنها شروع به عربده کشی کردند که با اعتراض اهالی محل، آنجا را ترک کردند.
تصور می‌کردیم که این درگیری پایان یافته است اما چند ساعت بعد متهم و همدستانش با دو خودروی پژو دوباره به محل‌مان آمدند. آنها دوباره شروع به عربده‌کشی و داد و بیداد کردند. این بار «پیمان» – مقتول – به همراه همسایه‌ها به خیابان آمدند و اعتراض کردند. اما افراد شرور دست به اسلحه شده و تیراندازی کردند. در این تیراندازی «پیمان» و پدرش تیر خوردند که آنها را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردیم.
فرار عامل جنایت
در ادامه تحقیقات و با توجه به اطلاعاتی که تیم تحقیق به‌دست آورده بود هویت قاتل به‌نام «بهرام» شناسایی شد. به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان راهی خانه «بهرام» در کرج شده تا او را دستگیر کنند اما مشخص شد که متهم پس از این تیراندازی مرگبار خانه‌اش را ترک کرده است.
تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم ادامه داشت تا اینکه خانواده مقتول به دادسرا آمده و سرنخ‌هایی را از متهم در اختیار تیم تحقیق قرار دادند. آنها عنوان کردند که متهم به کمک یک «قاچاق‌بر» از ایران خارج شده و به آلمان رفته است.
دستگیری در آلمان
در ادامه بررسی‌ها و با تأیید این موضوع، به دستور بازپرس جنایی مکاتبات با کشور آلمان آغاز و از آنها خواسته شد تا متهم ۵۰ ساله را دستگیر کرده و به ایران بازگردانند. به‌دنبال درخواست کشور ایران، کارآگاهان جنایی آلمان، متهم را در نورنبرگ آلمان بازداشت کردند اما از استرداد متهم با توجه به اینکه قانون استرداد بین دو کشور وجود ندارد، خودداری کردند.
بدین ترتیب بازپرس «دشتبان» از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، تمامی مدارک و پرونده متهم از جمله فیلم تیراندازی که توسط شاهدان و دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود و اظهارات شاهدان صحنه تیراندازی را به امور بین‌الملل قوه قضائیه ارسال کرد تا برای محاکمه قاتل به دولت آلمان داده شود. قرار است پس از ارسال این مدارک عامل این تیراندازی مرگبار در آلمان پای میز محاکمه برود و حکم او نیزبا توجه به مدارک ارسالی، از سوی دادگاه جنایی کشور آلمان صادر شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *