چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه قارچ پلو مجلسی و زعفرانی و باقالی پلو با مرغ لذیذ

پلو های مجلسی در ایران یکی از پر طرفدار ترین لذیذ ترین انواع پلو ها محسوب می شوند و می توان آن ها را هم با مرغ و هم با گوشت نیز تهیه کرد و از آن ها به عنوان غذای اصلی در انواع مراسم ها و مجالس های رسمی استفاده نمود.

این پلو ها علاوه بر طعم و مزه فوق العاده ای که دارند ظاهر آن ها نیز بسیار سنگین و مجلسی می باشند و به وسیله آن ها می توان به میز مهمانی های خود جلوه و زیبایی بخشید. به طور معمول اکثر این پلو ها را به شکل مخلوط و قاطی تهیه و سرو می شوند اما می توان برخی از آن ها را به شکل ساده و جدا نیز تهیه و سرو کرد امروز می خواهیم آموزش آشپزی دو مدل از خوشمزه ترین انواع این پلو های مجلسی را مه عبارت اند از قارچ پلو مجلسی،باقالی پلو با مرغ را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه قارچ پلو

قارچ پلو یکی از انواع پلو های مجلسی و بسیار لذیذ ایرانی است که بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و می توان آن را به دلخواه هم با گوشت و هم با مرغ نیز تهیه کرد. این غذا علاوه بر طعم و ظاهر مجلسی و حوس انگیزی که دارا است به دلیل وجود قارچ فراوانی که در آن استفاده شده برای بدن بسیار مفید و پرخاصیت نیز می باشد و از این رو می توان آن را به عنوان یک منبع غنی از پروتئین نیز دانست. همچینین از دیگر خواص و فواید قارچ پلو می توان به کنترل به دیابت، سلامت قلب و سلامت روده ها و چیز های بسیار دیگری اشاره کرد که تمامی این موارد به دلیل وجود قارچ فراوان در این غذا وجود داشته اند و از دلایل محبوبیت این غذا محسوب می شوند. برخی افراد برنج قارچ پلو را به شکل ساده و برخی دیگر نیز این برنج را به شکل زعفرانی تهیه می کنند که این موارد نیز اختیاری بوده و متناسب با سلیقه هر فردی متفاوت است. برای مشاهده طرز تهیه قارچ پلو مجلسی به سایت آلامتو مراجعه کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو یکی از محبوب ترین و مجلسی ترین انواع غذا های ایرانی است که از آن در اکثر مراسم های رسمی و مجلسی به عنوان غذای اصلی استفاده می شود. این غذا در بین اکثر مردم ایران بسیار محبوب و پر طرفدار است، به طوری که کمتر کسی ممکن است این غذای خوشمزه و لذیذ را حداقل یک بار امتحان نکرده باشد. ظاهر این غذا به شکل مخلوط می باشد و برنج آن را به صورت مخلوط با باقالی و شوید خشک و یا تازه تهیه می کنند. همچنین شما می توانید برای تهیه این غذا هم از مرغ و هم از گوشت نیز استفاده کنید و به وسیله این غذا به میز مهمانی خود جلوه و زیبایی ببخشید. برای مشاهده طرز تهیه باقالی پلو کافی است به ساید آلامتو مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *