جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

قاتل پس از ۳۳ سال به قصاص محکوم شد

مرد میانسال که ۳۳ سال قبل پیرزن همسایه را به قتل رسانده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

قاتل پس از 33 سال به قصاص محکوم شد

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رامین ۵۱ساله، ۳۳ سال قبل وقتی که ۱۸سال داشت، پیرزن همسایه را با انگیزه دزدیدن پول‌هایش کشت و گریخت و پلیس نتوانست ردی از وی پیدا کند.رامین که زندگی مخفیانه را در پیش گرفته و در این سال‌ها صاحب همسر و دو فرزند شده است، سرانجام دوم تیرماه سال ۹۶ مقابل آژانسی که در آن با ماشین کار می‌کرد، در شرق تهران ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.
متهم درباره جنایت گفت: زمانی که ۱۸ ساله بودم به خانه خواهرم در عبدل‌آباد رفتم. از خواهرم شنیدم پیرزنی که در همسایگی آنها زندگی می‌کند، وضع مالی خوبی دارد. یک روز که مقابل در خانه نشسته بودم مردی را دیدم که به مقابل در خانه پیرزن آمد و ۲۵۰ هزار تومان به او پول داد. وسوسه شدم پول‌ها را سرقت کنم. یک ساعت بعد که پیرزن از خانه بیرون آمد او را زیر نظر گرفتم و و‌قتی به خانه برگشت، به‌دنبال پیرزن وارد خانه شدم که او مرا هل داد و روی زمین افتادم. یک چاقو روی زمین بود، آن را برداشتم و پنج ضربه به بدن او زدم که جان باخت. هرچه خانه را گشتم پول را پیدا نکرده و فرار کردم. در این سال‌ها مخفیانه زندگی کرده و ازدواج کردم و صاحب فرزند شدم. می‌دانستم یک روز خون مقتول گرفتارم می‌کند. حالا از کار خود پشیمانم.
متهم پس از تکمیل تحقیقات در دادگاه کیفری محاکمه شد که در این جلسه اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند.متهم به قتل در دفاع از خود گفت: زمانی که قتل را انجام دادم بچه بودم و تحت تاثیر افکار بچگانه‌ام مرتکب قتل شدم. حالا هم از کار خود پشیمانم. در این سال‌ها عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد.
پس از دفاعیات متهم، قضات شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برای محاکمه وارد شور شده و مرد میانسال را به قصاص محکوم کردند.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *