پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

قاتل همسر و فرزند در انتظار مجازات

مرد جنایتکار که ساعتی قبل از سفر خانوادگی به ترکیه همسر و دختر خردسالش را به قتل رسانده بود در حالی در دادگاه کیفری محاکمه شد که یکی از اولیای دم از قصاص وی گذشت کرد.

قاتل همسر و فرزند در انتظار مجازات

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته با اعلام خبر قتل یک زن و دخترش در خانه آغاز شد. اعلام‌کننده خبر قتل عموی دختر خردسال بود که پس‌از حضور مأموران عنوان کرد: چند ساعت پیش برادرم با من تماس گرفت و گفت هرچقدر با خانه‌اش تماس می‌گیرد کسی پاسخگو نیست و نگران شده و از من خواست تا به خانه‌اش سر بزنم. من هم دقایقی پس از تماس راهی منزل برادرم شدم اما وقتی به آنجا رسیدم دیدم در خانه باز است و همسر و فرزند برادرم به قتل رسیده‌اند.
پس‌از این اظهارات پلیس تحقیقاتش را شروع کرد و به این نتیجه رسید که عامل جنایت آشنا بوده و به هم ریختگی داخل خانه هم ساختگی و صحنه‌سازی است وعامل قتل قصد داشته قتل‌ها را ناشی از یک درگیری نشان دهد و مسیر شناسایی را به انحراف بکشاند.
در حالی که پدر و مادر زن جوان و همچنین دامادشان خواهان شناسایی و دستگیری قاتل بودند اما مأموران در ادامه تحقیقات به پدر خانواده ظنین شدند و احتمال ارتکاب جنایت از سوی وی قوت گرفت. از این‌رو او مورد بازجویی قرار گرفت و در شرح ماجرای روز حادثه مدعی شد: با شروع تعطیلات تابستانی قرار بود با همسر و دخترم چند روزی را به تبریز برویم و در خانه خواهرم بمانیم و پس از آن هم به ترکیه برویم. آن روز یک جلسه فوری در شرکت برایم پیش آمد و مجبور شدم سفر را قدری به تأخیر بیندازم. پس‌از جلسه با همسرم تماس گرفتم که هم موضوع را برایش توضیح دهم و هم بگویم که آماده سفر شوند که جواب تلفنم را نداد. چون نگران شده بودم به برادرم زنگ زدم و از او خواستم تا به خانه ما سر بزند که در مسیر برگشت با تماس برادرم متوجه موضوع قتل‌ها شدم. در ادامه خانواده زن جوان هم به مأموران گفتند: ما به دامادمان شکی نداریم و فکر نمی‌کنیم قتل‌ها کار او باشد.
با اینکه همه اظهارات در جهت تبرئه شدن این مرد بود اما مأموران کماکان بر این باور بودند که مرد تنها مظنون اصلی پرونده است تا اینکه ۳ روز بعد مرد به قتل‌ها اعتراف کرد و این بار ماجرای واقعی را اینگونه تعریف کرد: من همسر و دخترم را کشتم! ما دخترخاله و پسرخاله بودیم. روز حادثه وقتی پس از جلسه به خانه برگشتم و در حال جمع کردن وسایلم بودم که همسرم با عصبانیت  به سمتم آمد و چمدانم را پرت و به من فحاشی کرد، دستم را جلوی دهانش گذاشتم تا دیگر فحش ندهد که یک لحظه متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد. همان موقع دخترم وارد اتاق شد و با دیدن جسم بی‌جان مادرش شروع به جیغ کشیدن کرد و من هم برای ساکت کردنش دستم را جلوی دهانش گرفتم، او را به اتاق خودش بردم اما او هم خفه شده بود و نفس نمی‌کشید. نمی‌دانستم چکار باید انجام دهم، فقط قدری خانه را به هم ریختم که کسی به من شک نکند بعد هم از خانه خارج شدم و با برادرم تماس گرفتم و…
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این متهم صبح روز گذشته پای میز محاکمه رفت. بعد از قرائت کیفرخواست علیه متهم پدر و مادر زن جوان برای دامادشان درخواست قصاص کردند اما با توجه به اینکه مادر دختربچه زودتر از خودش به قتل رسیده بود، دختر نوجوان(مقتول دوم) ولی دم مادرش محسوب می‌شود که جد پدری‌اش – پدر قاتل – به‌عنوان ورثه دختر نوجوان نسبت به قتل مادر دختربچه از قصاص پسرش اعلام گذشت کرد. درباره قتل دختر نیز با توجه به اینکه قاتل خود پدر است درخواست قصاص نسبت به او منتفی است.
پس‌از آن متهم در دفاع از خودش گفت: در زمان وقوع قتل‌ها حال روحی مناسبی نداشتم و به یکباره و ناخودآگاه دست به این کارها زدم. فحاشی‌های همسرم خیلی عصبانی‌ام کرده بود. شاید در ابتدا واقعیت را نگفتم اما هرآنچه را که در دادسرا گفتم قبول دارم.
با اینکه متهم مدعی بود که در لحظه ارتکاب جنایت وضع روحی مناسب و متعادلی نداشته اما نظر پزشکی قانونی خلاف آن را تأیید می‌کند به طوری که پزشکان این سازمان پس از معاینه عامل قتل‌ها عنوان کرده‌اند: «او سلامت روان دارد و مسئول اعمال خودش است.»
با پایان اظهارات متهم و شاکیان پرونده قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *