چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

قاتل خواستگار مادر از اعدام نجات یافت

مرد اعدامی که به اتهام قتل مرد موردعلاقه مادرش  در زندان به سر می‌برد ، با جمع‌آوری پول دیه به کمک خیرین توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

به گزارش خبرنگار جام جم  ،دهم تیر سال ۹۰ مرد کشاورزی به مزرعه‌اش در اطراف شهرستان پاکدشت  رفته بود که جسد پتو پیچ شده مردی را مشاهده کرد و با پلیس تماس گرفت. مقتول مدارک هویتی همراه نداشت و شواهد نشان می‌داد براثر خفگی فوت‌شده است.

مأموران در بررسی پرونده‌های افراد گمشده و استعلام از دیگر شهرها متوجه شدند مشخصات مقتول با مردی که در پلیس آگاهی تهران ناپدیدشده ، مطابقت دارد.

در ادامه خانواده او با حضور در پزشکی قانونی، جسد را شناسایی کردند.  تحقیق از خانواده  مقتول نشان می‌داد پسرشان پژو ۴۰۵ داشته که بعد از قتل ، سرقت شده  است. در ادامه خودرو توقیف شد و در جریان تحقیقات، فردی که خودرو را در اختیار داشت به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: مقتول آشنای خانوادگی‌مان بود ،  او به مادرم علاقه‌مند شده و می‌خواست با او ازدواج کند که مخالف بودم.

آن شب در نبود مادرم او را به خانه‌مان دعوت  کرده و بعد از آن‌که وی را خفه کردم، جسدش را در خودرو انداخته و  پتو پیچ شده  در بیابان‌های نزدیک مزرعه‌ای در پاکدشت رها کردم و با سندسازی خودرویش را فروختم.

متهم حکم قصاص گرفت و این رأی در شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور تایید و شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص او آغاز شد.  سرانجام با تلاش‌های مریم خلیفه  ، دادیار شعبه چهارم   اجرای احکام دادسرای جنایی تهران و  برگزاری پنج جلسه صلح و سازش با خانواده  مقتول ، آنها  به‌شرط دریافت دیه  به   مرد اعدامی رضایت دادند .

چند روز پیش به کمک خیرین پول این دیه  جمع‌آوری و به خانواده مقتول پرداخت شد و مرد اعدامی  نجات یافت. او قرار است   به‌زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *