چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

فیلم/ منتشرنشده از قربانی حادثه اسید پاشی دراصفهان (۱۸+)

www.dustaan.com-اسیدپاشیمجله انلاین دوستان :   اصل ماجرا از آنجا آغاز شد که اعلام شد در اصفهان، به چهره زن جوانی اسید پاشیده شده و اندکی بعد هم اعلام شد این حادثه تکرار شده و این تکرار ادامه یافت! تا آنجا که طی چند روز، ۴ حادثه اسیدپاشی در شهر‌ آرام و مذهبی اصفهان رقم خورد و زمینه‌ای شد برای اما اگرهای فراوان. از یک سو مردم و خانواده‌هایی که این اخبار را می‌شنیدند، نگران سلامت خود و فرزندانشان بودند و از دیگر سو دائما بر التهاب و تب و تاب ماجرا افزوده و بازار شایعات داغ و داغتر می‌ شد.

اما در پاسخ به این شایعات حجت‌ الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و یکمین نشست خبری خود اظهار داشت:

براساس اطلاعات جمع‌ آوری شده در این زمینه تاکنون تأیید نشده است که این اقدامات به علت بی‌حجابی افراد صورت گیرد چرا که با توجه به ارتباطاتی که با این افراد گرفته شده است این افراد جزو بی‌حجاب‌ها نبوده‌اند و اطلاعاتی که در برخی سایت‌ها آمده است تأیید شدنی نیست.

اژه‌ ای افزود: بسیار ناگوار است که خانمی جوان ظاهر خود را به طور کل تا پایان عمر از دست بدهد و علاوه بر رنج بیماری برای خود و خانواده و عذاب معالجه و تبعات پس از آن از هزینه درمان نیز رنج بکشد.

وی تصریح کرد: درست است که این اقدام قابل قصاص است و عاملان اینگونه اقدام حتماً باید مجازات شوند ولی باید مجازاتی بازدارنده در این مورد صورت گیرد تا دیگر کسی جرأت نکند دست به اینگونه اقدامات بزند.
حجت الاسلام احمد سالک نیز نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این اتفاق گفت:

اتفاقات اخیر اصفهان توطئه ای است که امنیت و آرامش اصفهان را هدف قرار داده است و گروه خاصی از زنان مخاطب اسید پاش نیستند .

احمد سالک با بیان اینکه در میان قربانیان اسید پاشی اصفهان یک خانم محجبه چادری وجود داشته است ، گفت : این خانم با پوشش کامل در ماشین نشسته بوده است و با توجه به این موضوع  به هیچ عنوان نمی توان گفت انگیزه اسیدپاش مبارزه با بد حجابی بوده است .

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : به نظر می رسد که توطئه ای پشت پرده این سوء قصدها قرار دارد که اصلی ترین انگیزه آن از بین بردن احساس امنیت و آرامش در اصفهان می باشد .
وی همچنین از اصحاب رسانه درخواست کرد از لفظ زنجیره ای برای اسید پاشی های اخیر استفاده نکنن، استفاده از لفظ زنجیره ای حس نا امنی را تشدید می کند و این انتظار را به وجود می آورد که این جریان ادامه داشته باشد در صورتیکه به جز ۴ موردی که درباره آن اطلاع رسانی شد ، در چند روز اخیر شاهد هیچ سوء قصد تازه ای در اصفهان نبوده ایم و ان شاء الله که دیگر شاهد این حملات نباشیم.

درادامه فیلمی بسیار ناراحت کننده از جراحت وارد شده به یکی از قربانیان این جنایت قراردارد که دیدن آن به کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی توصیه نمی شود.

 

دانلود

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *