پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

فیلم/ تنبیه بدنی شدید دانش آموزان در یک مدرسه لرستان

مجله انلاین دوستان :   معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد.

پاپایی معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص بررسی فیلم پخش شده تنبیه بدنی شاگرد هنرستان فنی حرفه‌ای باهنر در شهرستان الیگودرز گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد. آموزش و پرورش به کرات از طریق بخش‌نامه‌های متعدد این موضوع را به اطلاع فرهنگیان رسانده و اگر موردی خلاف آن مشاهده شود تخلف است و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص نحوه برخورد با دانش‌آموز متخلف گفت: در برخورد با قصور و عدم انجام مسئولیت دانش‌آموختگی قانون به همکاران فرهنگی در ابتدا اجازه‌ی تذکر و اخطار شفاهی به صورت خصوصی، در جمع و سپس تغییر کلاس می‌دهد و در نهایت اگر این روند توسط دانش‌آموز ادامه پیدا کند اخراج موقت وی از مدرسه و مدارس حوزه مربوطه را در پی دارد.

پاپایی اشاره کرد: اگر این موضوع شدت یابد و اخطارهای در نظر گرفته شده مؤثر نباشد دانش‌آموز از تحصیل در کلیه مدارس محروم می‌شود.

وی اظهار داشت: این قوانین و ضابطه‌ها برای آگاه‌سازی به صورت کتابچه و بخش‌نامه به همکاران فرهنگی ابلاغ شده است. در مقابل نیز اگر معلمی از حد و مرز قانون گذر کرد و دانش‌آموز را با تنبیه بدنی مجازات کرد دانش‌آموز و اولیایی او می‌توانند از طریق ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رفتار همکار فرهنگی را مورد پیگرد قرار دهند.

پاپایی با اشاره به این که این مرکز پاسخگویی در تمامی ادارات آموزش و پرورش در کل کشور مستقر است، ادامه داد: به نسبت شدت وارده از طرف معلم به دانش‌آموز، مسئولیت پیگیری این موضوع به مراجع ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط واگذار می‌شود که یکی از این ادارات اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است.

وی در ادامه افزود: محمدی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان علی گودرز پس از تأیید صحت این فیلم گفت علی‌رغم تأکید فراوان آموزش و پرورش به پایبندی به آیین نامه اجرایی مدارس و تأکید بر ممنوع بودن تنبیه بدنی در مدارس باز هم به ندرت شاهد این نوع تذکر هستیم. که در پی آن تیم ما به ویژه مدیر آموزشگاه پیگیری‌های لازم را انجام داده و به همکار فرهنگی تذکرات لازم داده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز از اظهار پشیمانی و ندامت معلم خاطی خبر داد و گفت از دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان دلجویی شده است.

دانلود کنید

[hana-flv-player video=”https://www.dustaan.com/files/uploads/2015/12/-بدنی-دانش-آموزان-در-یک-مدرسه-لرستان-dustaan.com-akhbar-rooz-daesh-fun-daily-news-omen-fars-yjc-fararu.flv” width=”555″ description=”تنبیه بدنی دانش اموزان علی گودرز لرستان معلم ” player=”5″ autoload=”true” autoplay=”false” loop=”false” autorewind=”true” /]
امتیاز دهید!

۱۰ دیدگاه‌ها

  1. خیلی راحت از مدرسه اخراجش کنن ،

  2. واقعا از این سیستم آموزش و پرورش باید خیلی متاسف شد . به خدا اگه همین آقایان که مخالف تنبیه بدنی در مدارس هستند یک روز به عنوان معلم کلاس باشند این حرفا را نمیزنند اینا حتی توانایی یک ساعت کلاس داری رو ندارند بعضی از دانش اموزان واقا آدم به شک میفته که اینا از انسان متولد شده اند . چراکه به تمام معنی وحشی وحشی اند باید گفت رحمت بر حیوانات تا بعضی از اینگونه دانش اموزن

  3. شما ناراحتی از اینکه چرا گوشی تو کلاس بوده؟؟؟؟
    استاد عزیز کسی که اسم “فرهنگی” رو خودش میذاره باید مراقب همچین “بی فرهنگی” هایی باشه.
    دقیقا دلیل ممنوع بودن موبایل توی مدارس همین پاک کردن صورت مساله است..

    • اتفاقا با این حرف موافقم ، معلم ها در مدرسه خود را خدا می دانند ؟! کسی که به مدرسه می آید می خواد سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرد ، تربیتی که با زور چوب وکتک باشد ، چه تربیت عالی می شود ، و نتیجه اش افتخار آفرین ، دانش آموزی که این دوران تحصیل را بگذراند و معلم شود ، همان کاری را می کند که معلمهایش با او کردند ، الان جدیدا دانش آمزان معلمها را می زنند که کار پسندیده ایی است ، این به آن در ؟!

  4. حتما شما آدم نبودین حقتون بوده.

  5. این که چیزی نیست، معلم ما اینقدر ما رو میزد که از شدت تنبیه، از دست و پای خود معلمه خون میومد…
    تو بیشتر مدرسه ها همین داستان هست و بشدت بچه ها رو کتک میزنن و حتی به دانش آموزان فحش هم میدن…

  6. مدیران ومعلمین محترم می دانند که ورود هرنوع گوشی که بتواند تصاویر وفلیم را پخش کنند به دلایل تربیتی در مدرسه براساس بخشنامه وزارتی ممنوع است و مسئولیت هرگونه تسامح وسهل انگاری بر عهده مسولین مدرسه می باشد.

    • شما چه کاره دانش آموز هستی ، پدرشی یا مادرش ، حتی انها هم اگر این کار را انجام دهند مجرمند ، من بودم قانونی را ابلاغ می کردم که هرمعلمی که دانش آموز را تنبیه بدنی کند ، در حیاط مدرسه همان دانش اموزش با چوب او در مقابل دانش آموزان دیگر بزند ،

  7. استادومعلم که بود بی آزار کودکان خروسگ بازند در بازار
    که البته سیستم جدید آموزش و پرورش همین هم شده وعلل بسیاری از بزه کاری های نوجوانان امروز عدم تربیت صحیح انها در خانه به عنوان رکن اصلی تربیت ومدرسه به عنوان رکن دوم می باشد که مسولین آموزش و پرورش ومتصدیان این نظام آموزشی به طور کلی از آن غافلند و لازم است درمورد دانش آموزان خاطی گوشمالی های روانی آنی وقانونی وجود داشته باشد تا دانش آموزانی که دچار اشتباه می شوند به گونه ای مناسب به اشتباه خود پی برده و از تکرار آنها ابا داشته باشد والبته نیازی به این بزرک نمایی از طرف رسانه هانیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *