پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

فیلم/ تمسخر مردم توسط مجری معروف تلوزیون

مجله انلاین دوستان :  حرکت مجری معروف صدا و سیما، کم از جنایات هیتلر ندارددر روزهایی که دی‌جی حسین فسنقری و دو دختر بی‌احتیاطی که در حال رانندگی تصادف می‌کنند، به نفر اول فضای مجازی ایران و حتی ‌به خبر یک سایت یاهو تبدیل می‌شوند، شاید مجری معروف شبکه خبر هم خواسته با تهیه گزارشی که از نظر خودش جذاب بوده، معروف شود، ولی نتیجه کارش یک گزارش بسیار زننده است.

این روز‌ها در فضای مجازی ویدئویی همخوان می‌شود که در آن داود عابدی، گزارشگر معروف شبکه خبر از مردم درباره حریفان ایران در جام جهانی و عملکرد تیم ملی می‌پرسد. آنچه این ویدئو را معروف کرده، پاسخ‌های دو هم‌وطنمان است که گویا چندان سررشته‌ای از فوتبال ندارند و اگر ‌دارند، خیلی دقیق نمی‌دانند که ماجرا از چه ‌قرار است.

تا اینجای کار چیزی جدیدی نیست و هر از گاهی ویدئوهایی از آرشیو صدا و سیما در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که بخش‌های جالب و بامزه گزارش‌های مردمی را نشان می‌دهد.

اما آنچه در این گزارش بسیار زننده است، واکنش‌های داود عابدی است که آگاهانه تلاش می‌کند‌ با پرسیدن سؤال‌های گوناگون از این دو هموطن گزارش خود را جذاب‌تر کند و مدام هم به لبخند ملیحی رو به دوربین می‌خواهد به ما بفهماند که سطح اطلاعات این دو بسیار پایین است و لابد موجبات خنده ما را فراهم آورد؛ غافل از اینکه نتیجه کار‌، گزارشی منزجر کننده است.

باید گفت، این بسیار  طبیعی است که فوتبال موضوع مورد علاقه همه مردم نیست و شاید اطلاعات همه مردم در حوزه فوتبال در یک اندازه نباشد؛ همان گونه که ممکن است، اطلاعات داود عابدی در حوزه کاری این دو هموطنی که وی آن‌ها را سوژه بامزه‌بازی خود کرده، بهتر از این‌ها نباشد. صرف داشتن یک دوربین و میکروفن صدا و سیما دلیل نمی‌شود، یک چهره تقریبا مشهور تلویزیونی بخواهد دو‌ هموطن‌‌ خود را با این روش غیر حرفه‌ای مضحکه قرار دهد.

شاید توجه به این نکته به داود عابدی و کارکنان صدا و سیما لازم باشد که بخشی از هزینه‌های این سازمان عریض و طویل با هزینه مالیات مردمی تأمین می‌شود. اینکه این سازمان در خیلی از موارد به خود اجازه می‌دهد با ساخت برنامه‌هایش به شعور این مخاطبان توهین کند، یک‌ طرف؛ اما این سطح از گستاخی که آگاهانه بخواهیم مردم را مسخره کنیم، دیگر توهین آشکار به ملت ایران است.

شاید مجری چندین و چند ساله شبکه خبر که به کمک حضور مداوم در این حوزه، انبانی از اطلاعات درست ورزشی را یدک می‌کشید، می‌خواست در این گزارش اطلاعات خودش را به رخ هموطنانش بکشد یا شاید هم می‌خواسته به زودی به یکی از کمپین‌های معروف فیس‌بوکی تبدیل شود؛ اما هدفش هرچه بود، رفتار غیر حرفه‌ایش در تهیه این گزارش، هشدار تکان دهنده‌ای برای ماست که می‌خواهیم به هر دلیل فرصت مشهور شویم و خودمان را آدم‌های بامزه‌ای نشان دهیم.///تابناک

 

امتیاز دهید!

۲ دیدگاه‌ها

  1. بخدا باید اینا رو برای چند سال تعلیق کنن تا حساب کار دستشون بیاد مردم بیچاره رو مسخره نکنن نمیدونن حقوقشون از بیت المال هست

  2. داود عابدی یادش رفته تو کدوم دهات تایر قل ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *