پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

فیلتر تلگرام به اردیبهشت موکول شد

اعلام فیلترینگ_تلگرام تا پایان فروردین ماه، خبری بود که به نقل از علاءالدین بروجردی در ایام نوروز عنوان شد. علی‎رغم اعلام مخالفت برخی نمایندگان و دیگر مسئولین و تاکیدشان بر لزوم اعتمادسازی مردم نسبت به استفاده از پیام‎رسان‌های داخلی، او بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و مسائل امنیتی ناشی از استفاده از تلگرام را به عنوان ضرورت فیلتر شدن آن، تبیین کرد.

اما امروز یکی دیگر از نمایندگان پس از جلسه با دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد که ماجرای فیلتر شدن تلگرام به اردیبهشت ماه موکول شده است. او همچین از فیلتر شدن #اینستاگرام و واتس_‎آپ به مرور زمان خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی در توضیح جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:  بارها به تلگرام پیشنهاد دادیم که فعالیتش را ذیل قوانین ایران ادامه دهد ولی تلگرام این موضوع را نپذیرفت. اگر تلگرام یا بقیه پیام رسان‎های خارجی حاضر به پایبیندی به قوانین ما باشند می توانند فعالیتشان را ادامه دهند. وگرنه بر این اساس شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌های خارجی و در وهله اول تلگرام در صورت عدم پذیرش قوانین کشورمان بسته می شوند.

ما نمی خواهیم پیام رسانی را فیلتر کنیم بلکه شرطمان رعایت قوانین کشورمان است. به همین دلیل برنامه زمان بندی وجود دارد تا بعد از تلگرام سایر پیام رسانها همچون اینستاگرام و واتس آپ در صورت عدم پایبندی به قوانین ایران به مرور زمان بسته شوند./ایسنا

https://www.digikala.com/mag/wp-content/uploads/2016/02/%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *